Forum > Demolåtar
Under water - VERSION 2 - syntigt.
humleklo:
...makalöst gitarrspel...jag har nog lyssnat 25 ggr i rad på avslutningen...fan vilken tur att vi har partnerskap...("Wallace-o-Gromit-smile)
Emulator:
först tycker jag det börjar som en tråkig amerikans serie, besvikelsen känns jobbig ett par sekunder.
Sedan händer något. Arpsynthen känns rätt, men framförallt gitarrerna bakom.
Sången låter väl sådär först, men sen runt runt "big fat fish was talking...." va har du gjort!? låter ju skitbra !!! hest....kaxigt, rätt "i-dont-give-a-fuck-attityd".
Kan känna att bakgrunden skulle behöva lite mer action, när sången stängs av och gitarren lattjar ihop med bakgrunder så låter det lite ihåligt.
Bra harmonier dock, som låt sett är det en riktig höjdare. gitarren, visst skitbra. låter lite trist med bakgrunden bara.
Mer beröm än så här får du inte för gitarren, det känns lite som att slå in öppna dörrar.
Kul wernis. får man vara med ? :D
DåligtGehör:
Känns splittrad och rätt ... eh splittrat.
Syntet ack den synten :( För mig låter synten bara töntig. När den håller upp blir det klart bättre. En vanlig ordinär rockabajsare om än med klara brister än så länge i ljudarbetet. Men hjälp så kommer synten in igen. Det blir nästan komiskt; tänker mig Monty Python och animationer av Terry Gilliam: Figur med stort huvud och galet leende åker litet flygplan och propellern vevar sakta medan synten pluttar på. Det här känns mer som en krock än ett möte. Kanske går det att ha ett syntljud som gör ungefär vad det nuvarande gör men det just nu låter bara märkligt och som sagt rentav mest komiskt. (Jag inser att det inte är så smeksamt skrivet, men å andra sidan så kan det ju vara bra att få reda på även mer oväntade verkningar ens låtar kan ha).
Under detta så tycker jag låten är just en vanlig rocklåt - inget mer inget mindre. Behöver starka vokala och instrumentala insatser - för att komma till sin rätt - varav den redan har gitarren.
Wernborg:
--- Citat från: humleklo ---fan vilken tur att vi har partnerskap...("Wallace-o-Gromit-smile)
--- Slut citat ---
Haha. Lagom internt. :lol: Gitarrsolot ja :wub:. Tnx.
--- Citat från: Emulator ---...som låt sett är det en riktig höjdare. gitarren, visst skitbra. låter lite trist med bakgrunden bara.
--- Slut citat ---
Tack. Jag gillar inte alls arret själv. Stör mig på det mesta faktiskt. Får nog skicka denna på rehab till Uppsala.
--- Citat från: Dåligt Gehör ---Det här känns mer som en krock än ett möte.
--- Slut citat ---
Ja, rätt träffande kritik. Men... i mitt huvud är detta inte en rocklåt utan mer åt nåt-slags-synt-hållet. Hade som sagt en idé om att göra den jättesyntig, men sen hängde jag på mig gitarren och helt plötsligt fanns 4 spår gitarr inspelat och delaysynten kändes som Matilda Megasen. (Nån som minns??)
Om den känns som en vanlig rocklåt kanske den kan vinna på att inte alls arras som en sådan. Emu får se över detta.
SYNTH:
Go låt visst är det rocklåt helt klart! B) Tycker inte att synthen är fel men sänk nivån på den som nu ligger den för högt. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida