Forum > Färdiga produktioner

HasseFX - In the Cort of the Pale Peasant (akustiskt)

<< < (2/3) > >>

Asti:
Sköna harmonier och klanger. Blandningen av piezo och stormembran är nog inte så dum!
Man får med en krispighet mha piezon, som inte är så lätt att få fram med bara stormembran.
Vad gäller mixen tycker jag kompgitarren ligger lite för högt. Kunde också varit lite mindre reverb.... B)
Jag testade en riktigt bra Cort på 4sound för ett tag sedan. Har glömt modellbeteckningen, men den kostade ca 7000...
Jämförde med en lite dyrare Furch, men gillade nog Cort:en bättre...
/Asti

HasseFX:
Tack för kommentarer, Asti!  :)

Du är ju något av en mästare på att få akustiskt att låta bra, så jag tar gärna lite tips! Corten jag köpt har ett par år på nacken, men den finns fortfarande i sortimentet för c.a. 7000, så det kan ha varit motsvarande modell du testade.

Gillar inte piezo som ofta låter Ovation-plastigt, men som du säger, det ger ordentligt med krispighet om man så önskar (den inbyggda EQn ger lite extra, dessutom).

Wernborg:
Mäktigt sound med sköna harmisar. Hade nog inte tänkt på att det var piezo om du inte sagt något. Tycker det låter bra helt enkelt.

Filmmusik utan film kanske?  :D

Men höj reverbet för bövelen.  :ph34r: :D

HasseFX:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.08.2018, 12:33:17 ---Mäktigt sound med sköna harmisar. Hade nog inte tänkt på att det var piezo om du inte sagt något. Tycker det låter bra helt enkelt.

Filmmusik utan film kanske?  :D
--- Slut citat ---

Tack W! :)  Har dock mycket att lära kring denna gitarr och fångsten av dess ljud.

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.08.2018, 12:33:17 ---Men höj reverbet för bövelen.  :ph34r: :D

--- Slut citat ---

Jo... men det blev liksom slut på själva vridet i ratten...  :unsure:

spacetrucker:
Fint sound... dedär med att spela in akustisk gitarr här alltid varit min svaghet... får inte liksom till det.

"några ackord med lite noodlande ovanpå"... väldigt skönt och avslappnande att lyssna på. Jag gillar långa låtar som går i samma mönster, meditativt.  Denna låt är bara på tok för kort ju.

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion