Forum > Färdiga produktioner

HasseFX - In the Cort of the Pale Peasant (akustiskt)

<< < (3/3)

HasseFX:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.08.2018, 09:52:39 ---Fint sound... dedär med att spela in akustisk gitarr här alltid varit min svaghet... får inte liksom till det.

"några ackord med lite noodlande ovanpå"... väldigt skönt och avslappnande att lyssna på. Jag gillar långa låtar som går i samma mönster, meditativt.  Denna låt är bara på tok för kort ju.

//Space

--- Slut citat ---

Tack for kommentar, Space! :)  Stycket är mest för att testa hur jag kan få till klang etc och en liten stilövning för ett annat projekt jag jobbar med - faktiskt själva anledningen att jag slog till på gitarren i fråga.

Är fascinerad av sologitarrister som Andy McKee () och Antoine Dufor () - de spelar iofs ganska oortodoxt, men de kan få till riktigt stora och ändå skira klanger ur sina gitarrer.

Eddi:
Du har fått till ett bra sound här det låter ju faktiskt som om en synt ligger med också men det är väl effekterna som gör det, trevligt men kort som mån sa. :D

Henric:
Hej!

Tycker det låter utmärkt - reverbet stör inte mej - när det bara är gitarr som här tycker jag det låter gött!

Henric

Marsall:
reverb det är grejjer de :D Visst funkar det ..Kanske att när malaguran kör på så försvinner sologuran lite grann ..Och jag fick även sänka lite i lurarna då vart lite mycket kyrkosal då..
Men bra lir o arr  B)

HasseFX:
Tack, Eddi, Henric och Marsall för kommentarerna!  ^_^

Ja, det är bara gitarr + effekter,  även på slutet - syntar är så onödigt! :rolleyes:

Stycket är ju en test och stilövning - mixen i mala-delen är inte så väl avvägd. Men jag har lärt mig mycket :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion