Kontrollrummet

Hej jag heter Fred.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fred

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Hej på er alla, jag heter Fred och jobbar med musik som är en rening för både kropp och själ. Jag jobbar i lite olika genrer och gillar helst rör-värme och masteringar som alstrar värme för hörseln. Alla genrer är lika mycket värda, bara det alstrar värme ifrån dem. Nu i höstens småkalla kvällar så är det extra viktigt med rörvärme både ifrån studions alla preampar och kompressorer.

Vi hörs och syns.

M.v.h.
Fred


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.
Och välkommen till ett fantastiskt forum.Här kommer du att trivas :D

Mvh
Micael


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Välkommen...

Har du några inspelningar att dela med dig av, svårt att förstå vad du menar med mastringar som är värme för hörseln.

So Long


Utloggad Fred

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Hej Zyan.
"Masteringar som är värme för hörseln" lät lite väl invecklat och jag tyckte själv att det lät konstigt när jag läste det. Jag menar nog istället att det är skönt när det finns en värme i ljudbilden om man lyssnar t.ex. på en SON-platta med IBRAHIM FERRER som är producerad av Ry Cooder. Namnet på skivan är Buenos Hermanos. Speciellt när det är en närhet i instrumenten och man hör den tydliga krispigheten i låten. Värme i en ljudbild kan ju givetvis uppfattas väldigt olika beroende på smak, tycke och egen erfarenhet o.s.v.

M.v.h.
Fred


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
what the heck. välkommen iallafall :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fred

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil