Kontrollrummet

EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Unchained
ARTIST/GRUPP:     Emulator + Harmonica Mike + Wernborg
GENRE:                Electronica
LÅTLÄNGD:           7 min
KOMPOSITÖR:       Emulator, Text Harmonica Mike, Gitarr-arr av Wernborg
PRODUCENT:         Emu, Mix av tsmalmbe
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3

Wernborg: gitarr
Hmike:      Sång, munspel
Emu:        Piano, orgel. Resten av oljuden, samt produktion.

SÅ! Festivalvinnaren i fördigt skick ( man får ge sig någon gång...)

www.perfectbounce.se/dgad.mp3


tack för allt hjälp och input under tiden i halvfärdiga, samt tack till tsmalmbe för grymt bra slutmix o master !

Så! Jobbat rätt mycket med denna redan, men efter en tid i vila skall den börja färdigställas är tanken.

Tanken började ju som en symbios mellan känslan i blues och de känslolägen man kan framkalla med elektroniska ljud.
Efter Hmikes text om att ge sig ut i världen, gjordes mellanspelset, som väl skall dra tankarna till problem i södern...
efter det sjunger Hmike om hur världen ändrat mannen som gav sig iväg, i samband med detta tuffar väl musiken till sig lite också.

Tycker det funkar rätt bra, Wernborgsgitarrer va verkligen jätteroliga att klippa omkring med...Lika så munspelet och sången.

Skitkul med bra musiker runt ikring sig  :)

Så, vad tycks ? Dels om arret och musiken generellt, men framförallt vad kan göras med mixen? mina öron har lessnat ihop :(



« Senast ändrad: 30.10.2009, 19:30:04 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
ÄNNU EN GRATTIS TILL! :)

Skall nog sitta och bena lite på låten med jag upprepar det jag redan sa i röstningstråden:

JA denna låten är ju ett stort verk, med snyggt arr och snygga lirningar och en "bekannt" låtande solist, med icke så oväntat snyggt munharpesolo! Verkligt snyggt utfört. Haaa, banjona nerkörda en oktav o distade där, ganska kluriskt! Nån blir skjuten på halvvägs, inte pianisten väl, näe han kom tillbaka, få se. Arga o sura varkar dom vara ropar o skriker. Och så ar vi tillbaka till grundtemat, näemen vänta, GET APPA, GET ON APPA, på gitarren, alldeles tydligt soulförsök där och det betyder ju krock! Denna tjänar att få ta del av min poångutdelning!

Snyggt jobbat teamet!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Eftersom ni redan vann, blir det inget ryggklapp härifrån, utan rakt på sak.

Basen är dundrande, vilket är tröttsamt.

Sången är lite väl på ytan.

Mixen är vänstersidig, du har två starka grejer till vänster: gitarr och ett STORT piano. Det finns material i högra kanalen också, men inte tillräckligt starkt.

1:29-> Mixen är full, och nedre registret har väldigt mycket krockar. Grumlar och muddar till sig.

Ju längre man kommer in i låten verkar det som om sången blir diskantfattigare efter hand. Troligen är det inte så, men någonting sitter i mixen och äter upp utrymmet för diskanten 3:20->.

Cymbalen 4:15 är malplacerad. Kanske några cymbalduschar istället, du vet. Crassssssss-ssss-sss-SSSS-sssss-SSSSSS-SCHHHHHHH!!!

5:29 man hör inte sången alls mera, den är helt sjunken ner i gröten.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ÄNNU EN GRATTIS TILL! :)

Skall nog sitta och bena lite på låten med jag upprepar det jag redan sa i röstningstråden:

JA denna låten är ju ett stort verk, med snyggt arr och snygga lirningar och en "bekannt" låtande solist, med icke så oväntat snyggt munharpesolo! Verkligt snyggt utfört. Haaa, banjona nerkörda en oktav o distade där, ganska kluriskt! Nån blir skjuten på halvvägs, inte pianisten väl, näe han kom tillbaka, få se. Arga o sura varkar dom vara ropar o skriker. Och så ar vi tillbaka till grundtemat, näemen vänta, GET APPA, GET ON APPA, på gitarren, alldeles tydligt soulförsök där och det betyder ju krock! Denna tjänar att få ta del av min poångutdelning!

Snyggt jobbat teamet!

h.   johan

tack ska du ha mannen :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Eftersom ni redan vann, blir det inget ryggklapp härifrån, utan rakt på sak.

Basen är dundrande, vilket är tröttsamt.

Sången är lite väl på ytan.

Mixen är vänstersidig, du har två starka grejer till vänster: gitarr och ett STORT piano. Det finns material i högra kanalen också, men inte tillräckligt starkt.

1:29-> Mixen är full, och nedre registret har väldigt mycket krockar. Grumlar och muddar till sig.

Ju längre man kommer in i låten verkar det som om sången blir diskantfattigare efter hand. Troligen är det inte så, men någonting sitter i mixen och äter upp utrymmet för diskanten 3:20->.

Cymbalen 4:15 är malplacerad. Kanske några cymbalduschar istället, du vet. Crassssssss-ssss-sss-SSSS-sssss-SSSSSS-SCHHHHHHH!!!

5:29 man hör inte sången alls mera, den är helt sjunken ner i gröten.




Hallojs där ! håller med helt, jag tror att dennam ix kräver en mer kompetent kille (jaaj, eller tjej ;) ) än jag. Jag har lite problem med flertalet ljud som ligger runt samma frekvens, och när ena sänks lite så försvinner det obönhörligt. :S


SÅ, jag behöver hjälp!  Kanske tsmalbe har lust att göra ett försök ?  Vore jättekul att höra vad en kille som du skulle kunna göra med låten!


tack för bra feedback :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grymt sväng och de fyra bastonerna i pianot är hur genomläckra som helst. Fick ju möjlighet att lyssna på en tidig version
och det slår mig att den avskalade versionen var mycket tydligare i sitt uttryck. Det känns helt enkelt för mycket nu.
Å andra sidan hade väl kulturkrocken uteblivit om inte påläggen funnits. Munspelssolot håller världsklass.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Håller delvis med om avskalade grejjen...därför har jag bett tsmalmbe om mixhjälp. hur vi nu för över 40 audiokanaler  :wacko: :wacko:


Tack för fint omdöme :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Grymt sväng och de fyra bastonerna i pianot är hur genomläckra som helst. Fick ju möjlighet att lyssna på en tidig version
och det slår mig att den avskalade versionen var mycket tydligare i sitt uttryck. Det känns helt enkelt för mycket nu.
Å andra sidan hade väl kulturkrocken uteblivit om inte påläggen funnits. Munspelssolot håller världsklass.


"Munspels solot håller världsklass..." :wub: :wub:

Ja jizes E,det gick en rysning genom den här åldrande bluesmannnen av den kommentaren..Men utan Emu å Wernis så är det inget.Men rätt arr å komp runtikring så blir det så här bra. Så boysen har mycket credit.

Ser fram emot en uppstädning i denna mix mässigt då låten är bra och har verklig potencial.Allt enligt Lindomes,Uppsala och Norrlands juryn..Men vi är ju partiska..ha ha

Mvh
Micael


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
väldigt bra låt.. frugan o jag diggade förut bra insatser av alla munspelet huga grymt ;)

tony
att leva är att dö


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Ja fy tusan vilken cool låt det är. Rent mixmässigt tycker jag dock den är för panorerad. tsmalmbe tyckte den var vänster, jag tycker den lutar åt höger på grund av en bas och den där darude-synthen. Det är iofs bra att det är separerat, men det är kanske lättare att hitta balans om man inte drar ut spåren fullt så mycket.

Fast å andra sidan är det så mycket som vill få plats. Känns svårmixat.

Iallafall, det är fullt med genialiteter i låten. Riktigt kul att lyssna på, man hittar nya saker varje gång. Nu upptäckte jag exempelvis breaket vid 2:30.
blargh


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, för att överhuvudtaget höra några grejjor alls blev jag tvungen att akutpanna lite saker statiskt. Jag tror att man skulle behöve skära både med eq och panning för att läta upp allt en aning. Samtidigt gillar jag detta att ösa på ibland...

Jättekul att du hör småsakerna, det är verkligen MASSVIS med jobb nerlagt på dessa.


Tsmalmbe skulle titta på att mixa, så vi får se om det blir en ny verre sen :D

tack för lyssning, och tack du oxo ynot !!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Jag har svårt att förstå vad det är som gör den så svårlyssnad och varför den tappar så mycket kraft. Den känns mest stökig och konturlös fast man under allt anar en stor kapacitet. Om man jämför med hur sopranos låter så är det mil emellan ljudmässigt men inte låtmässigt.

En sak är att sången göms och efter ett tag glömmer man den nästan under allt som händer och vill vara med. Inget vill stå tillbaka och allt lyfts fram.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)


Edit: allting träffar alla olika
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag har svårt att förstå vad det är som gör den så svårlyssnad och varför den tappar så mycket kraft. Den känns mest stökig och konturlös fast man under allt anar en stor kapacitet. Om man jämför med hur sopranos låter så är det mil emellan ljudmässigt men inte låtmässigt.

En sak är att sången göms och efter ett tag glömmer man den nästan under allt som händer och vill vara med. Inget vill stå tillbaka och allt lyfts fram.

Krockar, på frekvensnivå gissar jag. drar man ORDENTLIGT upp volymen så tycker jag att låten blir riktigt bra -allt hörs. Att mixa detta ligger lite ovanför skallen på mig...och jag kunde inte offentligt be om tips :D men vi får försöka få fram det bästa utan att det blir för mycket :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)


Edit: allting träffar alla olika

tackar! tanken va, någon tid innan festivalen började faktiskt, i mitt huvud, att det vore kul att kombinera styrkan och feelingen i bra blues..hantverket och känslan lixom. En röst som varit med...men det mer hårda, stämningsskapande genom ljudlandskap, mer kompromisslösa "råsyntiga" industrisoundet.

Det har varit ett rent helvete att mixa, men jag är skitstolt över resulatet "so far" även om det har massvis med brister i mix och annat.

Att man sen får riktiga smörfiler leverarede som är en fröjd att klippa och klistra med, gör ju det inte lättare. Tex Hmikes munsnpel i breaket, som loopas runt för att få en mer "konsgjord" känsla.


Vi har faktiskt en grej till på gång i nån liknande tappninge....om vi orkar dra den till mål.


Tusen tack för dina öron karl!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)


Edit: allting träffar alla olika

Jaaa. Äntligen någon som delar min uppfattning om kulturkrockandes omöjliga varande. En krock kan ju fan inte bli bra liksom. Kultursymbios, kalashybrid ... whatever....  :D

Men hallå där. Syntbakgrunder my ass. Dom här små "syntbakgrunderna" är liksom låten tycker jag. Mike och jag spelar ett par biroller. Visst - gitarrarr på min ära, och Mike är delaktig i texten, men det är nog Emu som får bära hundhuvudet för denna  :wacko:


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Var glad att jag tycker om det <_< :P men för en oinvigd vem som gjort vad  så är det väl ändå Hm som frontar??? i mina öron iaf...overall  bra jobbat /karl  B) B)
Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)


Edit: allting träffar alla olika

Jaaa. Äntligen någon som delar min uppfattning om kulturkrockandes omöjliga varande. En krock kan ju fan inte bli bra liksom. Kultursymbios, kalashybrid ... whatever....  :D

Men hallå där. Syntbakgrunder my ass. Dom här små "syntbakgrunderna" är liksom låten tycker jag. Mike och jag spelar ett par biroller. Visst - gitarrarr på min ära, och Mike är delaktig i texten, men det är nog Emu som får bära hundhuvudet för denna  :wacko:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Var glad att jag tycker om det <_< :P men för en oinvigd vem som gjort vad  så är det väl ändå Hm som frontar??? i mina öron iaf...overall  bra jobbat /karl  B) B

Såklart vi är jätteglada för det. Just då kändes det så pluttigt att kalla det för syntbakgrunder, även om jag nu inser att det inte alls menades så.

Skål för det.  :D


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Får erkänna att det är första gången jag hör denna låt. Men vilket ÖS i kompet! Riktigt bra gung och snyggt med munspelet som kommer in. Hade det varit högre tonart skulle sången matcha bättre. Nu blir den inte lika kraftfull utom när melodin klättrar uppåt på vissa ställen, men då ger den å andra sidan rysningar!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Får erkänna att det är första gången jag hör denna låt. Men vilket ÖS i kompet! Riktigt bra gung och snyggt med munspelet som kommer in. Hade det varit högre tonart skulle sången matcha bättre. Nu blir den inte lika kraftfull utom när melodin klättrar uppåt på vissa ställen, men då ger den å andra sidan rysningar!

91:an..
Här får du en sån här av mig  :wub: Fast utan Emu å wernis så hade det blivit lite tomt,så boysen får oxå varsin  :wub:  :wub:

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, tack Hmike ;)

91:an:  tack för fina ord! Jag tycker dock det är prefekt at den ligger lite mörkt, för då blir det desto rivigare när mike kommer upp på lite ösigare toner. Om det vore så hela tiden skulle man inte se skogen för alla trän...eller nåt.


Kul att du gillar den iallafll! :)


Angående diskussionen om synthbakgrund: Visst är det så att sång och soloinstrument frontar! Även med detta sagt är detta en produktion jag är ruskigt nöjd med, framförallt med pianospelet som inte direkt är min paradgren.

Hele klabbet är nermixat spår för spår (typ 1Gb ) och ivägkablat till mixning, vilket jag hoppas skall få det hela att lyfta ett snäpp till.

:)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
det jag menade var att Hm stod för sång och harmonica, Wernborg för gurorna och synthprylarna du och kunde inte veta vem som stod för grunderna i låten ...however snyggt jobbat och kan knappt bärga mig till jag får höra en färdig mix av det hela.... ^_^ B) / allt gott  /  karl
ja, tack Hmike ;)

91:an:  tack för fina ord! Jag tycker dock det är prefekt at den ligger lite mörkt, för då blir det desto rivigare när mike kommer upp på lite ösigare toner. Om det vore så hela tiden skulle man inte se skogen för alla trän...eller nåt.


Kul att du gillar den iallafll! :)


Angående diskussionen om synthbakgrund: Visst är det så att sång och soloinstrument frontar! Även med detta sagt är detta en produktion jag är ruskigt nöjd med, framförallt med pianospelet som inte direkt är min paradgren.

Hele klabbet är nermixat spår för spår (typ 1Gb ) och ivägkablat till mixning, vilket jag hoppas skall få det hela att lyfta ett snäpp till.

:)


Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

DåligtGehör

  • Gäst
Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)


Edit: allting träffar alla olika

Jaaa. Äntligen någon som delar min uppfattning om kulturkrockandes omöjliga varande. En krock kan ju fan inte bli bra liksom. Kultursymbios, kalashybrid ... whatever....  :D
...

Jag har alltid delat din uppfattning om än i det fördolda.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad tsmalmbe

Hoppsansaa. Lyssnade på denna nu, igen, efter en par veckors paus. Alltså denna version. Värst vad kort den är, vid närmare eftertanke :).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, min kommentar då:

HM: "dont buy you a gun!!" sjunget med övertygelse med den coolaste bluesröst man kan tänka sig. och sen munspelet. 5:a

Wernborg: 5:a. Ja, vad säger man. Bäste gitarristen på forumet, som HM sa tidigare ABSOLUT! (Om jag sagt något annat nån gång så är jag motbevisad iom dina senaste alster ;)

Emu: Man hör dina influenser, cool blandningen med blues.. Det blir inte rörigt alls, som nån tyckte. Du håller ihop trådarna fint... Denna skall jag lyssna på mycket! Beatet är dödsskönt btw!
5:a

Tre femmor till tre duktiga musiker :) Ni vann med rätta!


 
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg: 5:a. Ja, vad säger man. Bäste gitarristen på forumet, som HM sa tidigare ABSOLUT! (Om jag sagt något annat nån gång så är jag motbevisad iom dina senaste alster ;)

Åhhh  :wub:

Nu gäller det bara att inte slappna av och tackla av .... :lol:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Wernborg: 5:a. Ja, vad säger man. Bäste gitarristen på forumet, som HM sa tidigare ABSOLUT! (Om jag sagt något annat nån gång så är jag motbevisad iom dina senaste alster ;)

Åhhh  :wub:

Nu gäller det bara att inte slappna av och tackla av .... :lol:

HAHA :lol: B)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, min kommentar då:

HM: "dont buy you a gun!!" sjunget med övertygelse med den coolaste bluesröst man kan tänka sig. och sen munspelet. 5:a

Wernborg: 5:a. Ja, vad säger man. Bäste gitarristen på forumet, som HM sa tidigare ABSOLUT! (Om jag sagt något annat nån gång så är jag motbevisad iom dina senaste alster ;)

Emu: Man hör dina influenser, cool blandningen med blues.. Det blir inte rörigt alls, som nån tyckte. Du håller ihop trådarna fint... Denna skall jag lyssna på mycket! Beatet är dödsskönt btw!
5:a

Tre femmor till tre duktiga musiker :) Ni vann med rätta!


 


Ja, inte mycket att tillägga antar jag, från mitt håll! Tack så mycket :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg: 5:a. Ja, vad säger man. Bäste gitarristen på forumet, som HM sa tidigare ABSOLUT! (Om jag sagt något annat nån gång så är jag motbevisad iom dina senaste alster ;)

Åhhh  :wub:

Nu gäller det bara att inte slappna av och tackla av .... :lol:

HAHA :lol: B)

Jodå. Höhö :ph34r:

 :lol:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
BONK!


Tsmalbe har svettas med 60 wavfiler eller vad det nu blev av det hela....ny länk i första inlägget.

Helt plötsligt framträder vissa saker riktigt bra, samt att undertecknads slasksång återanvänts på en del ställen.


Jag tycker det låter riktigt bra!

http://studio.malmberg.fi/stuff/bluesman_mix4.mp3



.......eller högst upp.


Tackar tsm!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Emu: rekommenderar kanske att du flyttar min version till din egen server, eftersom den där addressen går till min garderob :) inget bråttom, men ibland är förbindelsen sämre än ibland...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Woooohooo!!!

Ett riktigt lyft. Har det kommit till eller pusslats om lite också??

Bra blev det i alla fall.

PS. Envelope filtret på Mikes sång är GRYMT coolt.