Kontrollrummet

EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det var lovligt att hitta gamla godingar och bumpa dem.



tack ;)

Det var lustigt jag fann den i gårkväll på deras hemsida och kommenterade i den tråden att det var en fantastisk låt och så dyker den upp här nu! Kul! Ja det måste vara en av de bästa låtarna på KR om inte DEN bästa.
Eko

oj, TACK!!!  :wub: :wub: :wub:


Ja, denna är riktigt smutt. Denna och tomorrow (som jag tror det heter) är mina Emu-favoriter. H-Mike är kung på denna med. Nog min H-mike favorit samtidigt :D En riktig klassiker här på KR helt klart.


tack ska han ha :) :)  Känns riktigt kul att den gamla dängan bumpades igen, och  extra kul att du nämnde tomorrow -kommer en ny mix på den aldeles strax i o med att filerna har landat :D

thnx en miljon mannen!

Har ju hört den förut och även kommenterat förut, skrev wow då och det står sig! Det är en väldigt maffig låt det här, proffsigt och en kulturkrock som känns helt klockren faktiskt, kul att lyssna på den igen!

:wub: tack!

:wub:
Just så ja :D

/Marr

tack tack :wub:



nu kan man sova gott inatt med hörrni!



tack tsm för utmärkt mix o master av vårt verk också :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra bumpat här Tsm  :D

Fyller på med en till  :)

Tackar alla för komments på sång och munspel..Och för att ni gillar detta,det gör vi också  B)

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
En av de största forumklassikerna genom tiderna.  B) Lyssnar på den då och då. Förtjänar regelbundna bumpar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag vidhåller mitt tidigare inlägg i frågan
« Svara #48 skrivet: 06.01.2008, 20:14:22 »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vet inte men är på bumpnings-humör. :)

Har gått här i spelningslistan sen den bumpades för några dagar sen. Grymt snyggt jobbat av alla!

T o m mastringen av tsm får toppbetyg av mig :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack tack dividend :) och cykeln :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Riktigt skön låt. Påminner lite om Bad Things av Jace Everett, samma typ av molliga sväng, fast väldigt annorlunda ändå förstås.
Varför är inte alla låtar som görs nuförtiden så här innovativa? Så tråkigt att lyssna på samma skräp dag ut och dag in. Tack för den här!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Denna har jag missat helt! Riktigt riktigt bra - Fetgrym!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej! Denna hade jag helt missat...å det var ju synd, för det är riktigt bra! Cool mix av blues, och modernt...såhär hade ju Gary Moores experimentiella platta han gorde för några år sen kunnat låta om han hade gjort det bra:-)
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hur skönt som helst. Applåder från min hörna !!!
Grymt jobbat allihopa. Kompet är urskönt, munspelet är som sagt världsklass...låter ruskigt bra, gitarrerna är helt rätt för låten, helt enkelt jäkligt bra arrat och mixat.
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Riktigt skön låt. Påminner lite om Bad Things av Jace Everett, samma typ av molliga sväng, fast väldigt annorlunda ändå förstås.
Varför är inte alla låtar som görs nuförtiden så här innovativa? Så tråkigt att lyssna på samma skräp dag ut och dag in. Tack för den här!


Vilken bump :D  Ja, den känns rätt fräsch i all sin frontalkrock :)  Mastodontprojekt detta, men nu när man hör den efter en längre tid i glömska så blir man ju sugen att göra något liknande.

Hammer ring wernborg?


Stort tack!
Denna har jag missat helt! Riktigt riktigt bra - Fetgrym!

Gurano

Tack ISwer, nej, gurano :D

Hej! Denna hade jag helt missat...å det var ju synd, för det är riktigt bra! Cool mix av blues, och modernt...såhär hade ju Gary Moores experimentiella platta han gorde för några år sen kunnat låta om han hade gjort det bra:-)

haha, shit, den va inte dålig :D kanske skicka ett ex till hans bolag "Do jo vannt to hävv, this  låt to play with Jerry?"

tack!


Hur skönt som helst. Applåder från min hörna !!!
Grymt jobbat allihopa. Kompet är urskönt, munspelet är som sagt världsklass...låter ruskigt bra, gitarrerna är helt rätt för låten, helt enkelt jäkligt bra arrat och mixat.
// djonas

Herrn skall ha stort tack för trevliga ord :D




Roligt att den kom fram igen :D  Vad säger ni gubbar? Skall vi försöka gräva ner oss i nåt liknande igen?


Länk för att slippa scrolla:

[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/dgad.mp3[/mp3]

http://www.perfectbounce.se/dgad.mp3











EDIT:            YDDERF!!!!!!!


Om du ser detta kan jag upplysningsvis nämna att denna låt de facto innehöll banjo tidigare :D  Jag är inte HELT utom hopp ändå? ;)  :D
« Senast ändrad: 26.10.2009, 23:37:48 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EMU!
Long time no see no hear no listen :D
Har ju kommenterat detta alster tidigare, men va gör det. En bra låt bör kommenteras mycket. Ligger ju på färdiga och det är nog rätta platsen. Gött samarbete som svetsats ihop med en skitsnygg mix, arret får åxå poäng för det händer o sker hela tiden nåt som håller intresset uppe. Väldigt modigt av mixaren att "söndra" HM:s stämma med både dist o yberdelay.... men för tusan, det funkar ju fint!

Gött! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå för fanken MR T,jag är på..

Din senaste har potencial,vänta tills du får höra vad jag har för tanke med sången på den..Magmusklerna måste få läka ihop först,sen fixar jag in en kort test.
Fast du kanske hellre ville ha en kvinnlig sångerska,your choice..Kanske en kombo eller nåt..Ja jag är på i vilket fall som helst.

Mike


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjou EMU!
Long time no see no hear no listen :D
Har ju kommenterat detta alster tidigare, men va gör det. En bra låt bör kommenteras mycket. Ligger ju på färdiga och det är nog rätta platsen. Gött samarbete som svetsats ihop med en skitsnygg mix, arret får åxå poäng för det händer o sker hela tiden nåt som håller intresset uppe. Väldigt modigt av mixaren att "söndra" HM:s stämma med både dist o yberdelay.... men för tusan, det funkar ju fint!

Gött! :)

h.  johan


Ja, tack du mahan!  EN personlig favorit också, jag hade verkligen skitkul när jag gjorde allt, minns när jag har stuvat om i wernborgs gitarrfiler, och han frågar, under lyssning "är det min gitarr?" :D

riktigt kul. Sen snyggade ju tsmalmbe till det hela förträffligt, och sången blev i mitt tycker ännu grymmare med effekterna :)


tack mahan!
Jorå för fanken MR T,jag är på..

Din senaste har potencial,vänta tills du får höra vad jag har för tanke med sången på den..Magmusklerna måste få läka ihop först,sen fixar jag in en kort test.
Fast du kanske hellre ville ha en kvinnlig sångerska,your choice..Kanske en kombo eller nåt..Ja jag är på i vilket fall som helst.

Mike


Ja för fanken, skall fundera också, men är ju klart intresserad! Och oavsett den, så borde vi ordna lite magnelbrötblues som denna :D

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Det här gillar jag väldigt mycket, underbart groove, och bra insatser
på alla plan!

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
heeelt j-a sanslöst...!!!

jag bugar....jag krälar i stoftet...!!! moby´s crossover blues/dance/electronica project känns som en fjärt i västanvinden jämfört med detta....härligt mean, beautifully ugly....guror, sång, prod o mix...hur grymt som helst...!!..men grymmast är ändå muspelsliret...fy faan...rätt o slätt!!

jag är tillintetgjord......!!!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul att den här dök upp igen.

Jugas: Känns som vi borde sluta nu efter den kommentaren. På topp liksom. Hahaha.  :wub:   :lol: 


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Låter proffsigt, men ger mig absolut ingenting...
Jag hör ingen låt, bara jam.. Och det är inget fel med det, bara att då går den inn ena örat och ut andra..

Sjunger Mike " I shaved my soul" rundt 380???  :wacko:
Anywho, det är ju en bra linja :lol:

Men igjen, I guess you don't give a damn

Har inte så mycket konstruktivt att säga, som sagt låter mix och alt proffsigt,
och eftersom jag inte hör nån låt, så kan jag häller inte säga att den hade gjort sig bättre i en annan innpakning ;)


Utloggad tsmalmbe

ydderf: det är liksom lite modernt å ska föreställa ,.)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ydderf: Jag hoppas han sjugner "saved my soul" :D  MEn om det finns saker som är som balsam för själen, skall det då inte kunna finnas rakvatten? Och med rakvatten, tillhörande hyvlar? :D :D

Kul att du tycker mix o prod låter bra iallafall :)  Den lät faktiskt hela annorluna i tidigt stadio, där det närmast va en enkel pianoblues, men det var en helt annan låt :D


Tack för lyssningen :) Klar I give a damn, det vore mycket roligare om den hade sagt dig något :D


tsm: lite så ja :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja till skillnad från ydderf som inte hör någon låt?? , konstig kommentar måste jag säga, vad är "definitionen" låt kan man undra  :)Tycker detta låter hur bra som helst, skön sång Mike, och munspelet är ju en fröjd..bra lirat alla! Möjligtvis kanske lite för mycket instrument och slutet, nja så där.. Gillar annars skarpt! /C


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja till skillnad från ydderf som inte hör någon låt?? , konstig kommentar måste jag säga, vad är "definitionen" låt kan man undra  :)Tycker detta låter hur bra som helst, skön sång Mike, och munspelet är ju en fröjd..bra lirat alla! Möjligtvis kanske lite för mycket instrument och slutet, nja så där.. Gillar annars skarpt! /C

Jag hör ju också en låt, men jag är jävig  :lol:

tack för snälla ord Clemens.

OCh ja, visst fan är det för mycket instrument på?  :lol: :lol: :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
ydderf: det är liksom lite modernt å ska föreställa ,.)

Jepp, det är så modernt att det går rakt över huvudet på mig :lol:

Men igjen, jäkla bra gjord!! Thumbs up!

Ja till skillnad från ydderf som inte hör någon låt?? , konstig kommentar måste jag säga, vad är "definitionen" låt kan man undra  :)

Sorry at jag inte var klar i min tale..
Det betyder at den har ingen typ melodi eller text som sätter sig för mig.
Låten värkar mer som en typ jam, at folk improviserar och har det kult.
Och jag kan gilla det, men jag är inte så tokig efter 80 talls gitar solos och 90 talls trum loopar, så då blir denna lite intetsigende för mig..
Mike sjunger/lirar ju fantastisk som vanligt och Wernborg är teknisk duktig, men som låt, funkar det inte för mig..

Kanskje vi ska starta en ny tråd: Vad är egentligen en låt?? ;)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
ydderf: det är liksom lite modernt å ska föreställa ,.)

Jepp, det är så modernt att det går rakt över huvudet på mig :lol:

Men igjen, jäkla bra gjord!! Thumbs up!

Ja till skillnad från ydderf som inte hör någon låt?? , konstig kommentar måste jag säga, vad är "definitionen" låt kan man undra  :)

Sorry at jag inte var klar i min tale..
Det betyder at den har ingen typ melodi eller text som sätter sig för mig.
Låten värkar mer som en typ jam, at folk improviserar och har det kult.
Och jag kan gilla det, men jag är inte så tokig efter 80 talls gitar solos och 90 talls trum loopar, så då blir denna lite intetsigende för mig..
Mike sjunger/lirar ju fantastisk som vanligt och Wernborg är teknisk duktig, men som låt, funkar det inte för mig..

Kanskje vi ska starta en ny tråd: Vad är egentligen en låt?? ;)
Ja..den tråden skulle nog bli några meter :D /C


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det är intressant detta med låtar och stilar. Jag tyckder precis som ydderf, att om stilen är för långt från något som man vill lyssna på så flyger låten rätt över/under/mellan huvudet.


Och det var därför jag jiddrade om annan stil i din tråd ydderF. Det va inte frö at skjuta din nya blå bil i sank som du köpt, det var för att ge min synpunkt på vilken färg du skulle välja innan du bestämde dig :)


För alla vet ju att en Volvo sonett inte gör sig i rött?

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det här gillar jag väldigt mycket, underbart groove, och bra insatser
på alla plan!

/Jonte

Tack jonte :)

heeelt j-a sanslöst...!!!

jag bugar....jag krälar i stoftet...!!! moby´s crossover blues/dance/electronica project känns som en fjärt i västanvinden jämfört med detta....härligt mean, beautifully ugly....guror, sång, prod o mix...hur grymt som helst...!!..men grymmast är ändå muspelsliret...fy faan...rätt o slätt!!

jag är tillintetgjord......!!!

Oj :D  inte dåligt!  Beautiful Ugly va nog bang on target :D TACK!

Wernnorg: Skulle ha låst tråden direkt efter :lol:

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Och det var därför jag jiddrade om annan stil i din tråd ydderF.

Ja, men det är inte helt det samma..
Jag tycker inte du ska gjöra denna låten i en annan stil, fordi jag tycker ju inte att det är nån låt!! :P

Nej, huff, nu var jag lite elak, men det tål du Emu. ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jo, det tål jag :D

Trodde en bluestolva alltid var en bluestolva, men det får vi ta i tråden "vad är en låt" :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Och det var därför jag jiddrade om annan stil i din tråd ydderF.

Ja, men det är inte helt det samma..
Jag tycker inte du ska gjöra denna låten i en annan stil, fordi jag tycker ju inte att det är nån låt!! :P

Nej, huff, nu var jag lite elak, men det tål du Emu. ;)


Hur kan man säga så?? Ingen låt?? Det är ju en blues för sjutton gubbar!!!! Om än i en modern och industriell tappnig gud ske lov för jag tycker klassisk blues är oändligt tråkigt. Men vad jag vet så handlar ju blues just om det som du nämner tidigare, om att jamma och improvisera och hitta nån form av känlsa. Och denna låt....för en låt är det...en av dom bästa om inte t.o.m den bästa på detta forum innhåller både jam och improvisation och en  jäkla massa känsla som sen har satts ihop på ett helt makalöst bra sätt.

Ja ja........sånt e de!!

Micke


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Och det var därför jag jiddrade om annan stil i din tråd ydderF.
Ja, men det är inte helt det samma..
Jag tycker inte du ska gjöra denna låten i en annan stil, fordi jag tycker ju inte att det är nån låt!! :P
Nej, huff, nu var jag lite elak, men det tål du Emu. ;)

Där ser man vad man kan tycka olika - i mitt tycke är det en av de allra bästa på forumet.
Första gången jag hörde den skrev jag följande

"FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
Gitarrer
Piano
Sång
Munspel
Komposition
Arr
Ljud
Allt
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA
FY FAN VA DJÄVULUSISKT ONÖDIGT JÄVLA BRA"

och det gäller utan tvekan fortfarande!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har väl inget vettigt att säga. Kul att du är tillbaka och kul att denna låt bumpades :) , så jag får tillfälle att säga att den fortfarande är lite för "lång" ELLER repetitiv. :D Men jag har börjat uppfatta mike sång/text (vem skrev den?) bättre nu. Lyssnar väl kanske nån gång i månaden när jag är i KRmappen och kollar, och precis som med Bellman så känns låten MINDRE upprepande om man fokuserar på texten och sång :)
Helt ok, inget negativt egentligen, låten hade kanske hållit om så mike hade sjungit ordlöst :) Men nog inte i mina öron. Iofs det där upprepande komponenten kan vara bra i vissa fall, men lite väl mycket här och där bland dina alster.
(Jag vet att du gjort det med avsikt förstås, så detta är ju inte konstruktiv kritik, men jag ville bara ha det sagt :)

Du är väl, som sagt, vår nye bellman :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
JOnnerstone & cykeln: tack så mycket :D  Tänk att åsikter kan gå isär så mycket! Fast, det är väl det som är tjusningen, at det berör så pass olika :)

tack!



edit: såg att du skrivit divi, återkopplar sen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol