Ja, jag hade ju lite synpunkter på mixen i röstningstråden. Den känns lite platt, och saknar lite briljans i diskanten.
Lågbasen är diffus, om elgurorna i introt (efter operastycket) har samma eq hela låten igenom, så har du nog förklaringen där - de krockar mot basen och skulle må bra av hårdare basskärning (i alla fall när de ligger tillsammans med elbasen). Upp med elbasen för att kompensera! Även baskaggen tycker går att dra upp ngt.
Det låter gärna lite grått med bara elgurur, kanske skulle lite piano eller en acke ha givit låten lite behagligare touch?
Jag tycker nog att låten blir lite väl lång, som att det är en vers för mycket.
Introt tycker jag om, du måste ha jobbat mycket på att få orkestern att låta så naturlig. Sticket är heller inte dåligt, men kunde kanske vara lite längre? Banjon funkar bra, förutom i slutet av sticket då det låter litet knepigt. Sedan blir jag inte inte riktigt klok på låtens struktur, den hade ju varit jobbigt att repa in om detta hade varit en klassiker, och jag hade lirat i ett coverband...

Men fanken vad bra du lirar, bra klös i sången å int stör jag mig på någon Lordi-engelska i uttalet heller! Trummorna är också bra spelade/programmerade(?)! Bra jobbat, det går framåt med stormsteg!