Forum > Demolåtar
It's all over (Acoustic) *Ny version*
tsmalmbe:
Jag förklarade mig oklart. Alltså sjunga in tre spår, varav två stycken konsonantlösa (minskar krav på tighthet) och ett "normalt" sjunget i mitten.
Att panorera och tidsförskjuta låter ofta mycket onaturligt i mina öron, där är vi av samma åsikt alltså.
Anders:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.10.2007, 15:37:16 ---Jag förklarade mig oklart. Alltså sjunga in tre spår, varav två stycken konsonantlösa (minskar krav på tighthet) och ett "normalt" sjunget i mitten.
Att panorera och tidsförskjuta låter ofta mycket onaturligt i mina öron, där är vi av samma åsikt alltså.
--- Slut citat ---
Aha, den metoden har jag inte hört talas om förut och det vore intressant att testa.
Tyvärr är sångerskan i Sverige nu så jag får nog nöja mig med det jag har misstänker jag.
Tack för tipset!
perrra:
Jag tycker det låter asmäktigt .
Detta skulle lika gärna kunna vara filmmusik, helt instrumental utan sång ... tänk dig denna i slutet på "Armageddon" istället för den som e nu ... refrängen är skitstark.
Diggar detta starkt!
Men det är midiguror, programerade antar ja ? tycker det låter som det ?
/Perrra
Anders:
--- Citat från: perrra skrivet 14.11.2007, 22:52:10 ---Jag tycker det låter asmäktigt .
Detta skulle lika gärna kunna vara filmmusik, helt instrumental utan sång ... tänk dig denna i slutet på "Armageddon" istället för den som e nu ... refrängen är skitstark.
Diggar detta starkt!
Men det är midiguror, programerade antar ja ? tycker det låter som det ?
/Perrra
--- Slut citat ---
Kul å höra att du gillar den och tack för feedbacken!
Gjorde den först som instrumental men sen kom texten så lätt ur huvudet att jag beslutade behålla den.
Som instrumentalversion skulle den faktiskt passa som filmmusik, hann tänka det själv när jag gjorde den.
Frågan är ju hur man får ut sån musik på marknaden!? Gurorna är från Real Guitar 2.
//Anders
equality:
Tycker melodin är snygg och tonartsbrytet med pausen innan refrängen är tjusigt. Men är den inte arrad för mycket i nedre mellanregistret? Verkar som mycket ska få plats just där och synthpianot som är fin spelat krockar med tjejens fina röst imho. Annars riktigt snyggt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida