Forum > Demolåtar
It's all over (Acoustic) *Ny version*
Anders:
LÅTNAMN: It's all over (Acoustic)
ARTIST/GRUPP: Dj Zero [Anders Burman]
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 2:12
KOMPOSITÖR: Dj Zero [Anders Burman]
TEXT: Dj Zero [Anders Burman]
SÅNG: Ann-Sofie Sandström
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
En lugn låt jag håller på med som jag gärna skulle vilja få lite kritik om.
Låten kommer att bli längre men lyssna och säg din åsikt iaf.
Harmonica mike:
Tjena.
Schysst låt.Men..det låter lite fel frekvens mässigt.Många ljud i mixen som möts på samma frekvenser.Dra nåt av instrumenten nedåt,använd hela frekvens spektrat så kommer detta att bli njutbar lyssning.Stråket lite högt under sången oxå - i övrigt kalas.
Alternativt potionera ut komp instrumenten lite så att de inte kör alla samtidigt.Kanske räcker med det..
Mvh
Micael
mahan:
Hejsan Anders!
Tror det e första gången jag får kommentera en låt av dig. Och detta verkar ju väldigt positivt. Snygg slowpop och snyggt arr men håller med HM om frekvenserna, och i mina lurar dundrar basen onödigt mycket. Volymnivåerna bör åxå ses över så att vi hör mer av den sköna sången och stämmorna.
Och introns åskväder, antar jag, kunde vara mer realistiskt, nu blir man lixåm o fundera att va tusan var det som brast där ;)
Så kan du göra utrymme nånstans vid 1:38 för ett solo, kanske i annan tonart o med trummor inkopplade, skulle ge en snygg kontrast åt låten, utrymme finns det ju gott om för låten är ju bara 2:12 lång nu.
Du har en kalaslåt på gång här Anders, och här kommer säckvis med goda ideér av entusiastiska KR:are :D
Snyggt jobbat!
h. johan
Anders:
Hejsan och tack för era åsikter!
För det första vill jag be om ursäkt för min inaktivitet här på sistone pga. att jag bytt jobb och har tyvärr mycket att stå i.
Kommer tyvärr att vara i Sthlm nu i veckan och kan därför inte jobba med låten men så fort jag kommer hem skall jag testa era tips. Basen låter också överdriven i mina lurar men när jag kör den i högtalarna är det passligt, konstigt nog. Skall dock dra ner lite på den. Men hur menar ni när ni säger att jag skall ändra i frekvensspektrat, är det att eq:a om dom för att flytta de olika frekvensområden där instrumenten är "mest aktiva" eller går det att göra på andra sätt?
Mvh
Anders
tsmalmbe:
Trumpetljudet äter totalt upp frökens röst. Så det soundet måste bytas, eller så måste det verkligen gröpas med eq. Basen är odistinkt, murvlande låg bas, men man hör inte melodin eller tonerna den spelar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida