Hej på Er!

Lägger upp senaste projektet Moder Svea har du glorian på sne
LÅTNAMN: Moder Svea har du glorian på sne
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Funk
LÅTLÄNGD: 04:50
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2018
FORMAT: mp3
Projektet är ett försök att ironisera över det politiska läget i Sverige och med hjälp av musik belysa hur svårt det är att bestämma sej för vilket parti man ska rösta på! B)
(Ska det diskuteras politik i tråden önskar jag att samtliga håller en god ton och respekterar varandras åsikter! )Låten
Moder Svea har du glorian på sne består av tre delar:
A Intro/Mellanspel i Jazzrockstil med en jazzscat-sångslinga i början och slutet och lite improviserat jazzgitarrlir
därimellan.
B Böneutropsdelen med ett moskéliknande sångljud och en fyndig text som jag anser att både Muslimer och Svennar kan
fundera över! Avsikten från min sida är inte att förringa någons religion utan snarare belysa de stora kulturella skillnader
som bevisligen finns och att populismen frodas med stor hjälp av sociala medier!
C Refräng i funkstyle
Lägger texten här:
Moder Svea har du glorian på sne Text & Musik Henric Svensson
I Sverige där Vi bor, varje Fredag klockan tre, vi äter fläsk och dricker besk, och sjunger Helan går!
För nu Moder Svea har du glorian på sne, lätt att se, för en Svenne långt från maktens korridor, Karl den tolfte hade hundra tusen man, som försvann,
svårt att välja, svårt att svälja vårt förtret
Undrar såklart vad Ni tycker om låten, ljudet - ska in ett gitarrsolo på slutet och ett körpaket på refrängen, men det är inte inspelat ännu!
Mvh Henric
20180618 Pillat på sångljudet på refrängen och laddar för gitarrsolot
20180619 Lite småpill till på master eq samt sångljud på refräng
20180621 Körpaketet på refrängen på plats
20180622 Gitarrsolot på plats och låten börjar bli klar
20180623 Klippt bort "vårt förtret" i övergången mellan sång och gitarrsolo och låten är definitivt klar för min del
« Senast ändrad: 24.06.2018, 19:00:32 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!