Kontrollrummet

Forumet uppgraderat från 1.1.2 -> 1.1.4

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Körde en par uppgraderingar och programvaran ligger nu på nivå 1.1.4. På grund av att vårt forum har en hel del egna finesser, så kan det vara att något problem uppstått någonstans som jag inte har testat eller märkt. Var vänlig och anmäl problem i denna tråd.

Tackar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vete tusan om det har med uppdateringen att göra men i högra övre kanten på varje sida finns:

 « föregående nästa »

väljknappar som virrar bort mig fullständigt, föregående vadå, och nästa vadå? Har väl funitsdär sen länge men upptäcker dom nu när jag försöker iakta problemz vid uppdateringen :unsure:

Alltså jag kommer inte till föregående sida jag besökt genom att välja <<föregående>> utan ...?

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Alltså jag kommer inte till föregående sida jag besökt genom att välja <<föregående>> utan ...?

...föregående och nästa tråd inom tavlan.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Alltså jag kommer inte till föregående sida jag besökt genom att välja <<föregående>> utan ...?

...föregående och nästa tråd inom tavlan.



Jahasså just det ja, logiken hittas där, ok!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Och nu märker jag att denna nya version inte gillar att använda STORA BOKSTÄVER (skrev med bold o stora). Softwaren har ändrat alla gamla skriverier åxå till små bokstäver. Helt läsbart fortfarande men verkar lite konstigt. Det är endast första bokstaven i en mening som förblir stor :mellow:...

EDIT: alla länkar, åtminstone mina från halvfärdiga demon till min egen server blir odugliga om låtens origilanamn innehåller stora bokstäver och KR:s nya software endast känner till dom små. Så nu blir det:

Not Found
The requested URL was not found on this server. :ph34r: :angry:

Testade genom att ändra låtens namn på servern och då funkar länkningen.

och detta bör väl fixas, kan väl inte behöva gå och ändra på filernas originalnamn på servern eller....
Eller är det min Firefox Mozilla som mår illa? Näei, testa med Explorer med samma resultat..
Eller ska jag gå o kruxa i nånstans om jag vill använda stora bokstäver?

ELLER är det bara jag som upplever detta konstiga fenomen? Förbrukat några whisky visserligen men ändå....

Och t.ex länkningar från en tråd till en annan funkar heller inte utan man (jag) hamnar på KR:s första sida, hmmm

h.  johan
« Senast ändrad: 06.10.2007, 11:50:29 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Det är frågan om en ANTI-SHOUTING-plugin, vars uppgift alltså är att göra texten på forumet läslig och bl.a ta bort mISSTAG mED cAPSLOCK.

Men, den får givetvis inte ändra länkaddresser, så förrän det problemet är löst, kopplar jag ur den.

edit: hur den möjligen kan påverka vanliga länkar inom forumet (där stora bokstäver inte används), vet jag inte. Nåväl, tillbaka till svarven.
« Senast ändrad: 06.10.2007, 12:30:23 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst

Utloggad tsmalmbe

den finns redan men ingen har funnit det fula ordet ännu :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
När jag loggar in på wapsajten är menyn överst på sidan minimerad. Mer praktiskt om den är öppen, som tidigare.
« Senast ändrad: 08.10.2007, 02:04:57 by joachime »
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

Jag visste inte ens om att den kunde vara minimerad. Kollade just med min S60/Opera och jag ser ingen skillnad. I själva verket vet jag exakt vilka filer som har modifierats, och wireless-template är inte en av dem.

Med vilken client är det du surfar?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Jag visste inte ens om att den kunde vara minimerad. Kollade just med min S60/Opera och jag ser ingen skillnad. I själva verket vet jag exakt vilka filer som har modifierats, och wireless-template är inte en av dem.

Med vilken client är det du surfar?

Skumt! Opera mini tror jag den heter. Gratisvarianten.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

ta foto o lägg upp!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
ta foto o lägg upp!

Vad praktiskt det skulle vara om man kunde ta skärmdumpar från mobilen. (Börjar leta efter digitalkameran...)
Arbetar på XLN Audio