Kontrollrummet

Förslag: undertitlar (SVAR: Fixat)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Ja, precis som ämnet säger; är det bara jag som tycker att undertitlar är bra att ha? T ex om man postar en ny låt så passar det väldigt bra att skriva Artist-Låtnamn i titeln och sedan exempelvis genré som undertitel. Vet inte om det finns stöd för det i den här mjukvaran men jag misstänker att det gör det i alla fall.
« Senast ändrad: 15.03.2007, 01:05:26 by tsmalmbe »


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Oki...ska ta upp detta med tsmalmbe.

Du gav mig även tanken att filerna måste ha både tag och döpta på rätt sätt. Så om man laddat hem den så hittar man upphovsmannen lätt.


Utloggad tsmalmbe

Mjukvaran har inte stöd får funktionen i fråga out-of-the-box. Har heller inte sett nån plugin som gör det. Att lägga till det är för tillfället ett för stort jobb, eftersom det involverar ändringar i databasen (och således ganska djupt i koden).

Återkommer om det hittas en lösning.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Där fick vi svar.
Men vad sägs om att uppmana till ID taggar i mp3 filerna. Gör det så mycket enklare att hitta tillbaka till de upphovsmän med låtar man har laddat ner.


Utloggad tsmalmbe

Låter bra. Skriv in i reglerna om hur själva ämnet bör namnges, hur låten skall namnges och hur man sätter in passliga taggar?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Där fick vi svar.
Men vad sägs om att uppmana till ID taggar i mp3 filerna. Gör det så mycket enklare att hitta tillbaka till de upphovsmän med låtar man har laddat ner.

Det är ett bra förslag!


DåligtGehör

  • Gäst
Ok, jag ser vad ni redan skrivit. Vill bara säga att även jag röstar starkt för undertitlar eller någon annan likande lösning.


Utloggad tsmalmbe

Undertitlar är tillagt as of 15.3.2007. Kommentera om nån ting verkar icke-funktionerande. Jag har testat funktionaliteten, men kan ju inte garantera allt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone

DåligtGehör

  • Gäst
Var är då dessa? Jag ser inga undertitlar vare sig i Mediacentret eller i någon demoavdelning.

Ursäkta  -_-  Man måste tänka också det glömde jag. Ok ingen har skrivit det förrän nu då när det går. Ja ja skall sova nu.
« Senast ändrad: 15.03.2007, 04:13:39 by DåligtGehör »