Forum > Färdiga produktioner

Toby - Stop the show

<< < (2/4) > >>

Toby:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.10.2007, 00:21:22 ---Tjena Tobbe.
Då skall vi se vad du har kokat ihop...

Skön dänga,nu sitter jag bara med lurarna så ...Spontant då,kanske virveln skulle behöva lite mer tyngd? Fetare sound alltså.Baskaggen känns inte och det brukar den göra i dessa lurar,eq alternativt höj..Highaten lite hög/vass...? Riktigt bra sång,samt sång ljud.Saknar lite tryck från basen oxå..Hela mixen låter ganska ljus..Låter lite som om mixen ligger frekvensmäsigt på den övre planhalvan..Bredda lite nedåt..Förmodligen räcker det om du fixar virvel/baskagge/highat/bas..

Övrigt skitbra!

Gillade detta skarpt,en liten touch av blues,och det gillar ju jag :D

Mina synpunkter får en liten reservation tills jag lyssnat i monitorerna,men det får bli i morgon..Grannarna.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tjena Mr Mike! Har skruvat lite efter dina idéer och lagt upp resultatet idag. Bättre? Jo, harmonimässigt  skulle man kunna kalla det en blues.  :) Glad över att du gillade det. Tack! Har du elaka grannar?
Mvh
Tobbe

DåligtGehör:
Med bättre ljud inte minst på trummorna skulle den här kunna ha ett bra sugande tryck i sin tillbakalutad ansats. Inte direkt orginell men bra. Sången bäst näst den underbara insatsen på gitarr med swellpedal?

Behövs småsakerna på lite lätt feta syntljud under refrängen? Kanske men i en lite luftigare mix då.

Toby:

--- Citat från: mahan skrivet 05.10.2007, 17:10:39 ---Snygg låt och arret sitter bra, snygga stämmör o snyggt lirat. Tyvärr så har mixaren inte gett plats åt alla i ljudbilden, nu e det lixåm trångt i centrum, framförallt guran som man hör att har ett grymt sound ligger exakt i mitten och man får inte uppleva djupet o bredden i soundet. Samma gäller synthen i intron. Och så har vi Mr EZ i sitt eget rum som vanligt, kanske sök efter motsvarande reverb till sången och andra instrumenten så kunde detta bli en snygg clublåt.

Bredda på instrumenten, ge dem rum så kan detta låta både snyggt och mäktigt! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack för att du lyssnat och kommenterat! Det du har rätt i, och som jag ska testa, är att bredda instrumenten.
Mvh
Toby

tsmalmbe:
Trummornas ezdrummerdefaultpresetsound förstör allt för denna vackra låten.

Emulator:
japp. trummorna är lite träliga :( gillar sången, tycker den ligger bra....syntarna är lite...off känner jag. skulle kanske hellre sett en riktigt fläskig gitarr samtidigt med dem.
svepljudet känns lite för "platt" och statiskt. Ta bort, och spela mer sparsamt kanske?

Annars tycker jag om låten som sådan, snyggt djort. Lite whiskygnäll bara såhär på kvällen :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion