Forum > Färdiga produktioner
Toby - Stop the show
1up:
Skön låt! (Trummorna suger åsna dock.)
Har ett wizlive-trumkit, skulle kunna funka med din låt. Om du vill så kasta över midi-spåret för trummorna så får vi se om vi kan göra nått. :)
Toby:
--- Citat från: equality skrivet 07.10.2007, 16:34:11 ---Tjena Toby! Kul att "se" dig här igen. Dina låtar träffar i min generations solar plexus och det är ett stort plus här bland alla tonåringar :P
Här finns drag av Donald Fagen och det gillas starkt. Vid första lyssningen tyckte jag den var lite segt monoton men inser nu att det är låtens styrka, vinner
i längden. Sticket bra. Baklängessolot är läckert. Även om du nu vill ha ett 70-talsstuk på mixen tycker jag ändå att sången duckar för mycket bakom instrumenten,
synthen och särskilt virveltrumman som piskar mina trumhinnor som bara EZD kan göra. I siticket och slutet går knappt ett enda ord fram. Outrot var coolt och annorlunda! :D
--- Slut citat ---
Vad glad jag blir av din feedback! I sticket i slutet var min tanke att sången skulle ligga som ett instrument utan att man hörde alla ord. Det kanske var fel. Var duckar sången annars? Något speciellt parti?
Outrot blev lite speciellt. Kul att du diggade det!
Mvh
Tobbe
Toby:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.10.2007, 14:57:34 ---Närå,grannarna är schyssta men dom är allergiska mot mina monitorer när det är sent.
Då kör vi igen då,jorå bättre men jag skulle vilja ha fetare/dovare virvel som matchar resten av trumsetet.Du kör ju ez,det gör jag oxå.Så det är inte så lätt att få till rums klangen på hela setet och virveln.Men det är nära nu.Basen grym nu sound mässigt.Pukorna guld! Jag hade skruvat lite till i baskaggen.Lite dovare,men bara lite så den skjuter lite mer luft när den understödjer basen..
Ez:s dilemma är rumsreverbet och virveln.Pukor och kagge/cymbaler går lätt att få att låta bra..Jag funderar på AD - eller GA3..AD låter svinbra,GA 3 har jag inte hört än..
Sicket skönt sväng det är i denna,rusar upp till min favvo bland dina låtar.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jodå, det finns alltid något att skruva på. Bra att du tyckte att det som helhet blivit bättre men jag får väl ner i gruvan en sväng till.
Kul att det blev en favorit hos dig!
Mvh
Tobbe
Toby:
--- Citat från: 1up skrivet 07.10.2007, 18:32:23 ---Skön låt! (Trummorna suger åsna dock.)
Har ett wizlive-trumkit, skulle kunna funka med din låt. Om du vill så kasta över midi-spåret för trummorna så får vi se om vi kan göra nått. :)
--- Slut citat ---
Jag tackar för att du tycker det är en skön låt men ditt "suger åsna" blir jag bara förbannad över. Något så otroligt icke konstruktivt förväntade jag mig inte av detta forumet. Den typen av språk kanske funkar verbalt men inte i skrift tyvärr. Blir bara fel.
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida