Tjena, alla festivalsugna!
Eftersom jag överraskande blev festivalgeneral (Då det var en första medverkan och vinst i en festival), så tänkte jag dra igång denna tråd för lite festivalförslag/teman.
Som jag skrev i tidigare festivaltråden, så drar jag ut på resa i morgon och kommer att vara i väg i omgångar under de tre närmsta veckorna.
Men det hindrar ju inte att vi börjar spåna över intressanta upplägg här.
Och om någon känner sig manad att ta över och axla rollen som festivalgeneral för att skynda på processen, så är det helt ok för mig.
Kan tänka mig att många är sugna på att dra igång nu när semestrarna snart börjar för en del folk och fä.
Hursomhelst så är det bara att börja spåna på!
Vi kan väl säga att vi drar en omröstning på söndag den 17/6 angående val av tema!
Jag funderade själv över lite idéer:
1. Gör en låt som innehåller minst fyra olika genres. Ex. ambient, blues, funk och reggae. Här skulle vi kunna vara mer specifika gällande val av genres om vi vill, eller nöja oss med tre olika genres.
2. Gör en cover på valfri engelsk låt, men skriv en svensk egen text (kan även vara ett försök till översättning), eller tvärtom svenska-engelska. Är osäker på om detta har varit med tidigare, men kunde inte hitta det när jag kollade på föregående festivaler.
Det var vad jag själv kunde komma på såhär långt. Ös gärna på med fler idéer!

//Leif