oj... va fientlig du blev.
Det jag menade med fakta var: Det är fakta att företagen förlorar pengar på piratkopiering.
Då skall jag förklara varför! När du laddar ner något, så betalar du INTE för det.
Vilket innebär att företaget INTE får in pengar på mjukvaran, vilket innebär att de FÖRLORAR
pengar. Var det tydligare nu??

Din första punkt var:
1. Varför förutsätter du att personen som ifrågasätter piratkopieringens konsekvenser själv sysslar med piratkopiering?
Jag förutsätter ingenting, jag är bara trött på reättfärdigande av oskysst verksamhet.
Du kan borde läst tråden:
jag är absolut ingen moralpolis, har gjort min beskärda del av nedladdning jag med.
MEN, jag ser paradoxen i det hela, det är trist. för övrigt har jag slutat ladda ner nu.
Nästan svårare än att sluta röka.. finns det plåster?
Detta skrev JAG.
Jag har laddat ner en hel del, jag fördömmer ingen annan som gör det,
men jag tycker det är löjligt att man skall försöka RÄTTFÄRDIGA sitt nerladdande.
HERREGUD, när kan folk bara vara ärliga och säga:
OKEj, jag laddar ner, jag vet att det är fel eftersom jag kopierar upphovsskyddat material som någon jobbat med i år.
Men det är något jag väljer att inte bry mig om.
Varför kan ingen erkänna att de gör ett medvetet val att ladda ner och samtidigt erkänna att detta givetvis inte är rätt.
För vem kan med ärligt hjärta säga att det är rätt att ladda ner en programvara gratis som ligger års jobb bakom?
Den som säger att det är ett rättfärdigt beteende borde gå till en psyolog.
Japp, jag har laddat ner, jag står för det, jag tycker i princip att det är fel, men jag valde att göra det ändå.
Ta lite ansvar!
Jag fördömmer er inte för er nedladdning, jag fördömmer er för era ursäkter.
Klart företag förlorar pengar på piratkopiering!
//Olof