Kontrollrummet

Goat Shrine - Anthropodermic bibliopegy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Anthropodermic bibliopegy
ARTIST/GRUPP:     Goat Shrine
GENRE:                Metal
LÅTLÄNGD:           02:28 (hitills)
KOMPOSITÖR:       S.Wallin
PRODUCENT:         S.Wallin
medverkande:       Me, myself and I
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3 320 kBps
LÄNK:http://www.speedyshare.com/336654760.html


2½ minuter musik kanske inte är mycket att hänga i granen, men jag är en lat jävel :P. För den som gillar att veta vad låten ska handla om, så kan man läsa lite här: http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropodermic_bibliopegy

Tyck till om det som finns, om ni vill, när ni vill och hur ni vill. Har provat att kombinera lite andra gitarrljud jämfört med tidigare låtar.


EDIT: Har provat med ett annat virvelljud, fixat ny nedladdningslänk, samt gjort lite småändringar i låten.
« Senast ändrad: 04.10.2007, 16:06:07 by Goat Shrine »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite för tungt för mig,men jag går efter parollen en lyssning är lika med en kommentar.Önskar att fler gjorde det..

Låten då,jag det låter hårdrock.Trummorna låter oskruvade ez-drummer.Här behövs det fläsk i virveln..Länken funkade dåligt,efter ett tag så la den av..Hann inte höra hela,så jag vet inte om det kom nån sång..Gurorna lät väl ok till denna genre,men det finns nog andra som har bättre koll än mig på denna genre...Kul att lyssna på nåt annat i varje fall.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Trycklösa trummor. Virveln den virveln, den känner sig som en västerlänning bland sumobrottare "jag behöver fläsk!!". Sång på det här, så låter det inte så tekniskmekaniskt. Framförallt i den "akustiska" delen med stråkar blir trummorna akkilleshäl. Trumprogrammeringen i sig är OK.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Lite för tungt för mig,men jag går efter parollen en lyssning är lika med en kommentar.Önskar att fler gjorde det..

Låten då,jag det låter hårdrock.Trummorna låter oskruvade ez-drummer.Här behövs det fläsk i virveln..Länken funkade dåligt,efter ett tag så la den av..Hann inte höra hela,så jag vet inte om det kom nån sång..Gurorna lät väl ok till denna genre,men det finns nog andra som har bättre koll än mig på denna genre...Kul att lyssna på nåt annat i varje fall.

Mvh
Micael

Jag la upp den på speedyshare istället, hoppas den länken funkar bättre. Försökte med ett annat virvelljud också...


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Trycklösa trummor. Virveln den virveln, den känner sig som en västerlänning bland sumobrottare "jag behöver fläsk!!". Sång på det här, så låter det inte så tekniskmekaniskt. Framförallt i den "akustiska" delen med stråkar blir trummorna akkilleshäl. Trumprogrammeringen i sig är OK.



Det blir nog ingen sång pålagd på ett bra tag. Jag försökte göra nåt åt virveln, men den kanske behöver mer fläsk ändå.