Forum > Demolåtar

Harmonica mike - An Eagle in the storm V5 i sin helhet då..

<< < (3/3)

Harmonica mike:
Nya kommentarer på mitt korta refftest,najs :)

Marsall:
Ja det blev en miss då jag drog ut det här,början blev kvar i Cubase.. Uppgången till reffen måste få ny sång som sitter hundra.
Tolkar dig som att du vill ha lugnet genom alstret med sången/pianot så nära det bara går och utan störningar från trummor bas etc..ackompanjerat av acken och munspelet på reffen? Det kan ju bli "kill your darlings" med det jag har tänkt..Men jag gör ett lite bättre försök på basen/sången och acken innan jag stjälper detta över ända och går tillbaka till ursprunget  :) Mega tack för återkopplingen Marsall,mycket uppskattat.

Leif:
Missade då jag drog ut låten från Cubase,jag hade flyttat på "locatorerna"..Efter versen så tänker jag uppgång/brygga på pianot/sång mot reffens trummor/bas/piano/ackegura å sång tvåstämmigt..Sedan tillbaka till stick(alá Astis koncept) eller intro och vers samt lång reff som outro..

Eddi:
Ja det är enklare än om man måste be grannen om en stämma då hen inte alltid är hemma  :D Den är ju liksom inneboende hos mig stämman,man skulle nog ha blivit jurist så hade man ju kunnat stämma i alla fall  :P :lol:
Tack för digget Eddi.

##############################################################

Stort tack grabbar för återkoppling,jag drar ut låten i sin helhet så här långt strax - för en rättvisare bedömning av reffens uppgång/trummor/bas vara eller icke vara..Reffen i sig funkar och kanske bara skall köras direkt med ett trumfill intro efter nuvarande vers..? Fixar in låten nu för sågning.

Mike

Marsall:
Det jag yrade om igentligen var att reffen =innehöll gura o munspel spelar en slinga med få toner sången nära o följer med i samspelet intimt typ.. :D (inga spelade trummor i takt Kanske betongar på vissa toner etc )
Versen hade du ju redan fintfint i handsken munspelet var finemang där som brygga har jag för mig B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion