Forum > Demolåtar

Harmonica mike - An Eagle in the storm V5 i sin helhet då..

(1/3) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn: An Eagle in the storm(High above) arbetsnamn
Kompositör/text: Jag
Ev,medverkande: Ja inte än men man vet ju aldrig
Genre: Balladish kommer den nog att sluta som
Tillverkningsår: 2018 typ nyss
Format: mp3:a

##############################################################

Hej gott folk.

V5 - Hela låten men sången på uppgången till reffen är bara blarr textmässigt då jag inte har nåt där än..Sedan så är inte basen spelad på första reffpartiet och acken körd med fingrarna så nåt liknande med plektrum skapar nog lite mer brillians typ..Lite lagomt med undanflykter  :D
Jag tror på reffen med trummor/piano/bas och ackefill mot tvåstämmig sång.Hittar jag inget vettigt så kanske nån vill vara med och lirat nåt på en acke,fills då inga ackord etc.. Sedan så kommer introt eller det stick Asti efterlyste med nåt som bryter från detta sedan en kort intro/versrunda som i början avslut/outro med lång reff som maler på med körer å acke å hela faderullan syntar och vad som nu kan tänkas där ..Så tänker jag nu..

Förenklingsvarianten är ju reffen med sången direkt efter versen med ett trumfill som ingång typ pukaslammer..Istf den uppgång jag har som test nu..

Såga på boys.

Mike

Asti:
Det här tycker jag låter riktigt lovande! Skön sång som alltid!
Stämningsfullt munspel i introt och snyggt, fylligt pianosound.
Nu kretsar ju harmonierna i välkända följder typ C - F - G - C
och därefter C - G - Am - F - (Em - Dm) - C nånting och det vore nog inte
fel med ett B-tema också, som är lite annorlunda och "sticker ut" llite mer.
Idén med örnen gillar jag!  :)
Ja, vädret är trist! Här hade vi ösregn och åska i eftermiddag. Nu har det lugnat
ner sig lite, men det blåser och regnar....
Imorgon sticker jag till Krakow och går på stadsrundturer och intar förhoppningsvis
god mat och öl i en något varmare miljö!  B)
/Asti

Leif:
Fin känsla och snyggt munspel där på introt. Vore snyggt med mer munspel på något stickparti, eller efter första refrängen.
Det låter som att du är på rätt spår med ackordet innan grodan gör entré där på slutet.
Låter som att den skulle må bra av ett lyft/en refräng just där.
Men det är jag övertygad om att du snart har arrangerat på ett snyggt sätt.

Gött jobbat såhär långt, Mike!

//Leif

Marsall:
Finemangus börjus..liten skruv kvar när den slutade ..Men sen kommer reffen ..Några få sköna stråktoner o varför inte en guraslinga som följer o enformigt nötande reffesång..Sen tillbaka till pianot o lugnet vid brasans sprakande o efter ett tag till mer reffe :)  B)

Wernborg:

--- Citat från: Leif skrivet 01.05.2018, 01:50:03 ---Fin känsla och snyggt munspel där på introt. Vore snyggt med mer munspel på något stickparti, eller efter första refrängen.
Det låter som att du är på rätt spår med ackordet innan grodan gör entré där på slutet.
Låter som att den skulle må bra av ett lyft/en refräng just där.
Men det är jag övertygad om att du snart har arrangerat på ett snyggt sätt.

Gött jobbat såhär långt, Mike!

//Leif

--- Slut citat ---
Låter som en skön start detta.

Håller med Leif om att nästa parti gärna kan börja på Am (?) som du lägger där precis innan det tar slut.

Regnar hundar och katter här också. Skulle bygga en plats till de nya sopkärlen med miljarder fack, men det får bli en annan dag. Puh.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion