Forum > Färdiga produktioner

mahan - BREAKE LOOSE

<< < (2/13) > >>

mahan:
JAvisst Mr Rightwriter, det heter Break Loose! :D

Nu torde vi ha låtnamnet korrigerat så nu e de lättare att gå vidare. Jovars, Mercury o Qeen har jag ju blitt beskylld för tidigare åxå och om det börjar låta kopiering, vilket inte ju är meningen, får jag väl lägga av med skräpet. Ska ännu kanske testa nån C-del som kunde vara nånsortskontrast till kalaset...

LÅten är ju tillsvidare bara ett snabbt utkast på en idé som jag hade så alla kommentarer tas hjärtligt emot!
OCh sen om Wernborg hadde tid o ork att riva till med en zoolo så... kanske det kunde bli nåt av detta!

Men tackar Per för lyssning o comment :)

h.  johan

Harmonica mike:
Tjena.
Då skall vi se vad Johan kokat ihop.Tungt riff,lite åt Queen hållet.Ingen plankning.
Tycker att det håller som låt,lite enformigt kanske.Men det ordnar sig nog om du smyger in wernis i arret.Kanske skulle låten dra iväg i ett ruskigt rockös.Hela låten känns som ett intro,utan knorr..Nu väntar jag på knorren och wernis gura - då kan det bli hur grymt som helst!

Utveckla - med ett ruskigt röj - blir alltså mitt förslag.

Lämnar mixen utan comment.Det beror på att den är bra!

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.10.2007, 12:45:19 ---Tjena.
Då skall vi se vad Johan kokat ihop.Tungt riff,lite åt Queen hållet.Ingen plankning.
Tycker att det håller som låt,lite enformigt kanske.Men det ordnar sig nog om du smyger in wernis i arret.Kanske skulle låten dra iväg i ett ruskigt rockös.Hela låten känns som ett intro,utan knorr..Nu väntar jag på knorren och wernis gura - då kan det bli hur grymt som helst!

Utveckla - med ett ruskigt röj - blir alltså mitt förslag.

Lämnar mixen utan comment.Det beror på att den är bra!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Jahadu Mike, grönt ljus from Boden City!
Då e de bara att tuta o köra, ska söka den "saknade" delen med öset :D
TAckar för avlyssningen!

h.  johan

Wernborg:
Tjoho!!

Har strecklyssnat 10 ggr nu. Kan va bra om man ska sola till den.  ;)

Något slags stick/C-del hade nog inte skadat, även om det funkar i nuvarande form också. Däremot tycker jag trummorna är lite, hmm tama  :lol: i brist på bättre uttryck. En hihat som spelar åttondelar (om du känner låten som 6/8) med accent på 1 3 5 och lägre anslag på 2 4 6) hade suttit som en sportmössa.

Bra.

DåligtGehör:

--- Citera ---En hihat som spelar åttondelar (om du känner låten som 6/8) med accent på 1 3 5 och lägre anslag på 2 4 6) hade suttit som en sportmössa.

--- Slut citat ---

Vem vill ha en sportmössa när man kan ha en bilmekanikerkeps?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion