Forum > Färdiga produktioner
mahan - BREAKE LOOSE
Wernborg:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 03.10.2007, 20:40:38 ---
--- Citera ---En hihat som spelar åttondelar (om du känner låten som 6/8) med accent på 1 3 5 och lägre anslag på 2 4 6) hade suttit som en sportmössa.
--- Slut citat ---
Vem vill ha en sportmössa när man kan ha en bilmekanikerkeps?
--- Slut citat ---
Lantmännen
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.10.2007, 20:19:13 ---Tjoho!!
Har strecklyssnat 10 ggr nu. Kan va bra om man ska sola till den. ;)
Något slags stick/C-del hade nog inte skadat, även om det funkar i nuvarande form också. Däremot tycker jag trummorna är lite, hmm tama :lol: i brist på bättre uttryck. En hihat som spelar åttondelar (om du känner låten som 6/8) med accent på 1 3 5 och lägre anslag på 2 4 6) hade suttit som en sportmössa.
Bra.
--- Slut citat ---
Joohooo!
Skulle passa som tusen med solo ala Wernis här! :)
Trummorna är helt otämjda, bara en loop för tillfället, skall bearbetas en hel del. Sitter just o funderar på den där C-delen men kommer inte på nåt värst klyftigt just nu. Kanske får en inspirationsspark bara du slänger in nåt grymt. Du får gärna lira med från början till slut för jag är inte så säker på sången heller, men det e lättare att copy/paste om det finns tillräkligt material.
Kul att du hänger med ! :)
h. johan
Som sagt haihatten fixas till doktorshatt vid behov! :D
mahan:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 03.10.2007, 20:40:38 ---
--- Citera ---En hihat som spelar åttondelar (om du känner låten som 6/8) med accent på 1 3 5 och lägre anslag på 2 4 6) hade suttit som en sportmössa.
--- Slut citat ---
Vem vill ha en sportmössa när man kan ha en bilmekanikerkeps?
--- Slut citat ---
Med plym o ölhållare! :D
mahan:
Här ska det bumpas!
NY VERSION 4.10.07:
NU MED WERNIS GRYMMA SOLOLIRNING!
http://johanm.com/music/Brake%20Loose-0410.mp3
Trummorna fortfarande otrimmade och innan jag gör det ville jag ha råd med:
Behövs det en C-del eller inte, that´s the question?
Harmonica mike:
Då kör vi då..
Ja wernis drar ju upp detta en bra bit..Men jag skulle vilja ha en del med en annan komp rytm åt rockhållet...Svinbra,med wernis solo men..En rockigare del med wernis skulle lyfta denna till världs klass..
Så det får bli slut klämmen från Norrlands juryn denna gång.Nu ser jag fram emot att ni gör som jag säger :D...helst!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida