Forum > Demolåtar
Asti - Downtown (cover)
Harmonica mike:
Då är jag här igen :)
Ja jag tycker att guran som åker höger vänster hårt pannad sabbar för sången som är grymt snygg..Enkelt komp till den snygga sången räcker ju. Testa att muta den och bjud på en version så får jag höra om jag har fel. Eller sänk den möjligen eller lira nåt annat kanske..Ja jag vet inte men den stör min annars angenäma lyssnings upplevelse..Om ingen annan har synpunkter på den så strunta i min reflexion,jag kan ha vaknat på fel sida idag :D
Sjukt bra sång här I love it :wub:
Mike
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.04.2018, 08:39:35 ---Jag har alltid lika svårt att kommentera covers :unsure:
Men jo, jag gillar denna bättre än orginalet faktiskt, ett par grejer kom jag att tänka på medan jag lyssnade:
* Trummorna kunde komma in lite senare, t ex där vid "Just listen to...".
* Jag tycker det händer lite för mycket ställvis, t ex vid solot... där finns en sologitarr + en annan gitarr + orgeln som alla strätar åt var sit håll... liksom.
--- Slut citat ---
Jag valde att låta trummorna komma in där de gör nu för att jag tycker det är en rejäl
dynamikförändring ändå vid stället du nämner, men jag övervägde faktiskt att göra som du är inne på!
Du kan ha rätt i att det blir lite för mycket på sina ställen.....det är rätt många gitarrer inblandade. :)
Nu ville jag ha en gitarrbaserad, lite larmig ljudbild, men det kanske upplevs rörigt i stället....?
Tack för din feedback Krister! Ska lyssna och fundera!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.04.2018, 09:44:31 ---Då är jag här igen :)
Ja jag tycker att guran som åker höger vänster hårt pannad sabbar för sången som är grymt snygg..Enkelt komp till den snygga sången räcker ju. Testa att muta den och bjud på en version så får jag höra om jag har fel. Eller sänk den möjligen eller lira nåt annat kanske..Ja jag vet inte men den stör min annars angenäma lyssnings upplevelse..Om ingen annan har synpunkter på den så strunta i min reflexion,jag kan ha vaknat på fel sida idag :D
Sjukt bra sång här I love it :wub:
Mike
--- Slut citat ---
Välkommen tillbaka! :)
Är lite osäker på vilket/vilka avsnitt du syftar på med "guran som åker höger vänster...."!
Jag använder både vid "Just listen to..."-partiet och i refrängen två elgitarrer, som är panorerade
åt varsitt håll och spelar samma sak, men kanske inte är helt synkade överallt....det är kanske det du hör?
Vill inte ta bort dom, eftersom jag tycker dom bidrar en hel del till helheten, men kanske skulle se till att synka dom....möjligen sänka en aning.
Extra roligt att höra från en fantastisk sångare att du gillar min sång! :wub:
Tack för din feedback Mike, ska se vad jag kan göra åt den "störande" gitarren! :)
/Asti
Eddi:
En bra cover absolut, min favvo var iofs Alma Cogan men hon dog ju typ 63 så jag tror inte det finns nån inspelning från henne att tillgå. Det är en bra låt som sätter sig i ryggmärgen - dom kunde få till såna dåförtiden nämligen. Släng dig i väggen Avicci :ph34r:
Marsall:
Bra sång o lirat på gurorna Men tycker att trummorna är för platta inget tryck som hjälper dig alls nåt :huh: mer tryck på dom så då rackarns snackar vi finemangus :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida