Forum > Demolåtar
Asti - Downtown (cover)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 05.04.2018, 04:26:26 ---En bra cover absolut, min favvo var iofs Alma Cogan men hon dog ju typ 63 så jag tror inte det finns nån inspelning från henne att tillgå. Det är en bra låt som sätter sig i ryggmärgen - dom kunde få till såna dåförtiden nämligen. Släng dig i väggen Avicci :ph34r:
--- Slut citat ---
Här kommer ett svar med citat, så jag kan väl med viss rätt kalla mig för Peter Citera...? :unsure:
Alma Cogan gjorde en del sköna låtar, absolut! Det måste väl finnas en del från hennes produktion på Youtube, Spotify m.m?
Ja, dom här 60-talshitsen hade en förmåga att fastna i huvet! Kanske delvis beroende på att utbudet inte var så stort och att
man lyssnade väldigt mycket på Tio i topp, Grammofonhörnan, Kvällstoppen etc. och hörde låtarna många gånger :)
Tack för din feedback Eddi!
/Asti
Henric:
Kanonlåt detta, gammal klassiker och även flitigt spelad på dansbanor just p g av detsamma!
Jag tycker du fått till en bra ljudbild/arr - jag gillar, låter mkt bra - fräscht sound men man hör ändå att det är en gammal låt från back in the days!
Mvh Henric
Harmonica mike:
Ja då är jag här igen,kan alltså inte motstå sången i denna,så jäddra bra.
Sitter med lurarna och försöker att inte haka upp mig på något och då flyter det bara på-- Tror att du sänkt /fixat lite på gitarr synpunkten jag hade tidigare eller så har jag bara vant mig då sången överglänser allt.Det var mest tremolot som låg som en stångjärnshammare mot städet i örat som drog fokus från sången..Det kittlar liite fortfarande :rolleyes:
Din bästa sångprestation någonsin tycker jag.
Låten diggade jag sen förut för sisådär 45-50 år sedan och till nutid. Jag är ju bara en yngling jag :D men håller med Eddi och övriga,sånt här tillverkas nog bara uti stugorna numera och ser aldrig dagens ljus. Spotify å tuben är musiktörstandets räddning..Kruxet,hur fn hittar man pärlorna i utbudet..?
Mike
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 05.04.2018, 18:46:24 ---Bra sång o lirat på gurorna Men tycker att trummorna är för platta inget tryck som hjälper dig alls nåt :huh: mer tryck på dom så då rackarns snackar vi finemangus :)
--- Slut citat ---
Är lite osäker på vad du menar med "platta trummor".... för lite botten? :unsure:
Men roligt att du gillar sång och gitarrer! :)
Tack för din feedback!
/Asti
Marsall:
--- Citat från: Asti skrivet 07.04.2018, 15:31:29 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 05.04.2018, 18:46:24 ---Bra sång o lirat på gurorna Men tycker att trummorna är för platta inget tryck som hjälper dig alls nåt :huh: mer tryck på dom så då rackarns snackar vi finemangus :)
--- Slut citat ---
Är lite osäker på vad du menar med "platta trummor".... för lite botten? :unsure:
Men roligt att du gillar sång och gitarrer! :)
Tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Inget o bry sig om ingen annan har nämnt det så det är nog bara i min lyss :) jao det låter som om trummisen lirar i ett annat rum än orkestern stundvis ..inget crunch på virveln osv .. det övriga är in the face på hög som låg volym ..Kanske jag lyssnat för mycket på punk nu igen :ph34r: :D B) :( ville bara att trummisen skulle hjälpa upp det sköna drivet du har i gura o sångföringen B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida