Forum > Demolåtar

Asti - Downtown (cover)

<< < (4/4)

Gurano:
En bra version men jag håller nog med Marsall lite om trummorna - kanske att de ska höjas ett litet snäpp
/G

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 07.04.2018, 08:09:33 ---Kanonlåt detta, gammal klassiker och även flitigt spelad på dansbanor just p g av detsamma!
Jag tycker du fått till en bra ljudbild/arr - jag gillar, låter mkt bra - fräscht sound men man hör ändå att det är en gammal låt från back in the days!
Mvh Henric

--- Slut citat ---
Jaså, den är populär på dansbanor! Trodde jag väl kanske inte...
Roligt att du gillar ljudbild/arr och sound!
Tack för din feedback Henric!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.04.2018, 12:11:24 ---Ja då är jag här igen,kan alltså inte motstå sången i denna,så jäddra bra.
Sitter med lurarna och försöker att inte haka upp mig på något och då flyter det bara på-- Tror att du sänkt /fixat lite på gitarr synpunkten jag hade tidigare eller så har jag bara vant mig då sången överglänser allt.Det var mest tremolot som låg som en stångjärnshammare mot städet i örat som drog fokus från sången..Det kittlar liite fortfarande  :rolleyes:
Din bästa sångprestation någonsin tycker jag.
Låten diggade jag sen förut för sisådär 45-50 år sedan och till nutid. Jag är ju bara en yngling jag  :D men håller med Eddi och övriga,sånt här tillverkas nog bara uti stugorna numera och ser aldrig dagens ljus. Spotify å tuben är musiktörstandets räddning..Kruxet,hur fn hittar man pärlorna i utbudet..?
Mike

--- Slut citat ---
Väldigt roligt (som sagt) att du tycker sången är bra!  :)  Tycker nog själv att jag gjort bättre sångprestationer, t.ex i "For real".
Nej, jag har inte åtgärdat gitarrsynpunkterna du hade! Själv har jag, iofs efter många lyssningar, inga problem med att höra
sången över "tremologitarrerna". Jag gillade låten när den kom -65, men har väl inte lyssnat så mycket på den förrän nyligen.
Det finns många 60-talshits som satt sig i huvet och det är kul att försöka göra dom i lite egen tappning, så det kanske blir fler.... :)
Vore kul att höra din version av t.ex The House of the Rising sun eller nån annan låt från den tiden, som kräver sång med feeling!
Tack för uppföljande feedback Mike!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 07.04.2018, 16:21:30 ---
--- Citat från: Asti skrivet 07.04.2018, 15:31:29 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 05.04.2018, 18:46:24 ---Bra sång o lirat på gurorna Men tycker att trummorna är för platta inget tryck som hjälper dig alls nåt  :huh: mer tryck på dom så då rackarns snackar vi finemangus :)

--- Slut citat ---
Är lite osäker på vad du menar med "platta trummor".... för lite botten?  :unsure:
Men roligt att du gillar sång och gitarrer!  :)
Tack för din feedback!
/Asti

--- Slut citat ---
Inget o bry sig om ingen annan har nämnt det så det är nog bara i min lyss  :) jao det låter som om trummisen lirar i ett annat rum än orkestern stundvis ..inget crunch på virveln osv .. det övriga är in the face på hög som låg volym ..Kanske jag lyssnat för mycket på punk nu igen  :ph34r: :D B) :(  ville bara att trummisen skulle hjälpa upp det sköna drivet du har i gura o sångföringen B)

--- Slut citat ---
OK, får lyssna lite extra på trummorna och se om jag kan skruva till det lite bättre!  :)
Tack för din feedback Marsall!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 07.04.2018, 18:22:35 ---En bra version men jag håller nog med Marsall lite om trummorna - kanske att de ska höjas ett litet snäpp
/G

--- Slut citat ---
Sticker emellan med ett svar i den otroliga aktiviteten som råder på KR nu!  :rolleyes:
Trummorna var det ja! Ska se över dom!
Tack för din kommentar Göran!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion