Forum > Demolåtar
pxm - "Major Cadence and a Bebop Succession."
Harmonica mike:
Tjenare Johan.
Ja dina låtar är väldigt teoretiska. Inge fel med det. I vissa av dina alster så blänker det till lite extra,i denna så känns det mycket teori för mig..Feelingen och känslan får stiga åt sidan lite tycker jag,men det är jag det - jag fattar nog inte är mera rätt.
Jag sneglar numera på maj ackorden och alla andra färgningar/inverteringar osv. på klaviatur så jag lär mig så sakteliga,gitarren skall jag elda upp till sommaren :) Kruxet är ju att ta sig ut ur komfortzonen då man skriver låtar,och där där är du en mästare med alla dina outgrundliga vägar.
En vacker dag kanske jag förstår tjusningen i ditt resonemang kring skalor och färgningar.
Man lär så länge man lever och musik är askul.
Rock on
Mike
Marsall:
Temariffet e skönt ..Men det blir lite mycket tonande av resten ..skulle vilja haft ett kompriff som reffe typ o sen tillbaka till temariffety..Men det här är ju mer fashionmusik utan reffe vers etc keep going :)
pxm:
Tack för lyssningar och kommentarer. Tyvärr har min ena monitor lagt av och jag kan inte mixa så bra nu. Det som låter okey i lurarna låter litet konstigt i högtalare..
mvh...
Gurano:
Trummorna låter helmysko och du kanske borde se över dem en gång till - lyssnar oxå i hörlurar se det kan inte bero på att du mixat i lurar (jag mixar för övrigt alltid själv i lurar). Trummor stör så pass mycket att jag tappar fokus på dina gitarrgrejor även om jag hör en del lite roliga saker i det.
Som sagt - kolla över mixens helhet så ger jag en lyss till sedan.
/G
Eddi:
Märkligt det här när jag lyssnar i högtalarna så är höger klart mer dominant än vänstra men i lurarna låter det helt ok. Trummorna som Gurano är inne på är ju sekundära så jag störs inte av det. Trots klart "konstiga" tonval så tycker jag fortfarande att det är en riktigt cool låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida