Forum > Färdiga produktioner

Asti - For real (ny version)

<< < (3/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Bribedant skrivet 21.03.2018, 21:14:22 ---I alla aspekter fullkomligt lysande. En svag doft av Pink Floyd svävade förbi så där diskret och snyggt. Du dubbar sången väl? Eller finns det ett trick med singel sång att få det så där bra?

Btw, ang. nya KR, spelaren lirade bara 1.40 av låten. Mp3 länk fullver.

--- Slut citat ---
Oj, det fanns någon som gillade låten!  :D
Jo, jag sneglade väl en del åt Pink Floyd när jag gjorde låten.  :rolleyes:
Det är riktigt att jag dubbar sången (där det inte förekommer flera olika sångstämmor)!
Använder också lite ADT (dubbningseffekt), åtminstone på leadsången.
Har gått ifrån reverb och använder numera oftast delay i stället på sången.
Tack för din feedback!
/Asti

PS. Har inga problem med KR-spelaren! Spelar hela låten.

Toby:
Jättebra! Blandning av Beatles och PF! Bröts tyvärr innan låten var slut. Love it anyway.
Toby

Toby:
Nu fick jag med hela låten till slut. Märkligt. Ok, jag gillar det verkligen men det finns ett problem och det är att dynamiken saknas. Ville haft det strakare och mer övertygande i refrängen, eller någonstans i alla fall. Kunde ha byggts upp till något slag klimax i slutet. Nu fick jag ju PF vibbar och tänkte som hur de bygger låtar. Ändå grymt imponerad av både din skaparglädje och din kreativitet.
Hälsar en "totalt tom av skaparkraft" Toby

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 23.03.2018, 20:17:20 ---Nu fick jag med hela låten till slut. Märkligt. Ok, jag gillar det verkligen men det finns ett problem och det är att dynamiken saknas. Ville haft det strakare och mer övertygande i refrängen, eller någonstans i alla fall. Kunde ha byggts upp till något slag klimax i slutet. Nu fick jag ju PF vibbar och tänkte som hur de bygger låtar. Ändå grymt imponerad av både din skaparglädje och din kreativitet.
Hälsar en "totalt tom av skaparkraft" Toby

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och du har säkert helt rätt vad gäller dynamiken!
Jag missar det ibland! Tror det har att göra med att man lyssnat på låten många gånger och blivit lite "blind"....?
Ska försöka åtgärda det! Tack för din feedback Torbjörn och hoppas skaparkraften återkommer snarast!  :)
/Asti

Hellpig:
Jag tyckte det var en riktigt skön låt! Kändes lite som Pink Floyd (pre-Meddle) möter Beatles. Inget direkt att klaga på vad gäller mixen heller.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion