Kontrollrummet

Nya KR - feedback och felanmälningar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu är vi igång igen. Posta eventuella fel och frågor här.

Angående nya funktioner, inställningsmöjligher och ändringar - det är bara att gå in i alla menyer och undersöka vad som finns - det finns ingen definitiv lista på vad som exakt är nytt - översikten på de mest påtagliga ändringarna finns på Startsidan (som vi nuförtiden kallar vör första sida).


Buggar och önskemål
  • Audio-taggen rendererar mp3-spelaren felaktigt på första sidan i den promotade demotråden.
  • Att scrolla på sidorna med IOS-enheter verkar segt. Man kan inte som på andra ställen ta några sidor på en gång med ett kraftfullt "scroll". Edit: Verkar kallas momentum scrolling på fikonspråk.
  • Meny osynlig i mobiler. Knappen för detta är trasig.
  • Vem som skrivit tråden får gärna synas
  • Spelaren syns inte på bifogade filer från innan uppdateringen
  • Visa ämnen för mig själv önskas (i profilen)
  • Citat av inlägg fungerar inte i mobiler (?)
« Senast ändrad: 25.03.2018, 12:06:47 by Wernborg »


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Internets enda riktiga ankarplats är tillbaka, yay. Bra jobbat.   :D
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Toppen!
Vilka förändringar finns? Tyckte inte jag såg underrubrikerna men det kanske var för att jag inte var inloggad?
Som sagt bra jobbat/E
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tsmalmbe

Toppen!
Vilka förändringar finns? Tyckte inte jag såg underrubrikerna men det kanske var för att jag inte var inloggad?
Som sagt bra jobbat/E

Vill du definiera "underrubriker"? Jag får inte riktigt tag på vad du menar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Man såg direkt på förstasidan. Halvfärdiga. Färdiga. Festivaler. Etc men nu har jag hittat dom.
För egen del tycker jag det var synd att Mediacenter försvunnit då jag tyckte det var kul att botanisera där. Men jag hittar inte mina egna låtar på min hemsida heller  - letar jag fel eller är alla borta och hur kommer det i så fall bli med nya låtar?
Eddi
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skönt att KR är tillbaka :wub:
STORT tack till er som fixade biffen :D
Nu gäller det bara att lära sig att navigera här :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad tsmalmbe

Man såg direkt på förstasidan. Halvfärdiga. Färdiga. Festivaler. Etc men nu har jag hittat dom.
För egen del tycker jag det var synd att Mediacenter försvunnit då jag tyckte det var kul att botanisera där. Men jag hittar inte mina egna låtar på min hemsida heller  - letar jag fel eller är alla borta och hur kommer det i så fall bli med nya låtar?
Eddi

- Startsidan innehåller endast "den övre delen" av gamla första sidan. Den "nedre delen" hittar man under menyn "FORUM".
- Mediacenter var någon som inte var hållbart att upprätthålla rent tekniskt sett. Funktionaliteten som sådan kanske nån dag uppenbarar sig i någon form igen, men nu har vi koncentrerat oss på att få allt det som en användare inte ser under motorhuven uppdaterat till en nivå som är hållbart att upprätthålla.
- Listor med egna låtar under profilen var igen påklistrad funktionalitet som inte tekniskt sett kunde hållbart uppdateras. Samma gäller som med mediacentret där. Låtarna finns förstås men måste nu hittas med sökfunktionen från "Färdiga" och "Halvfärdiga". Inte optimalt förstås.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nice jobbat :) blev o blir finemangs det här  B)
Blev lite lyssnar sugen på ett par alster men hittar inte låtarna i första inlägget i trådarna längre..nu har jag visst nyss stekt bacon så lite kladd kanske på glanorna bara B) :D


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
I "gamla KR" då man öppnade en tråd såg man vem som varit aktiv i tråden. Nu hittade jag inte detta. Är det nåt vi nu får leva med... eller utan för att vara exakt?
//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad tsmalmbe

Nice jobbat :) blev o blir finemangs det här  B)
Blev lite lyssnar sugen på ett par alster men hittar inte låtarna i första inlägget i trådarna längre..nu har jag visst nyss stekt bacon så lite kladd kanske på glanorna bara B) :D

Du får gärna definiera "hitta låtarna i första inlägget" - det vi testat så finns bilagorna där son normalt tidigare också, så ifall nån bilaga saknas för då gärna länka hit direkt de trådarna så kan jag se om vi kan göra nåt åt det.

Ifall du menar nåt annat, så ja, förklara så jag kan fröstå.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

I "gamla KR" då man öppnade en tråd såg man vem som varit aktiv i tråden. Nu hittade jag inte detta. Är det nåt vi nu får leva med... eller utan för att vara exakt?
//Space

Välnoterat. Detta var också nånslags tillägg tror jag.. kanske går att hitta liknande funktionalitet. Vi får lägga på todolistan.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
jag testade nu o lägga upp en ny låt men vet inte riktigt vart spelaren hamnar efter jag lagt in låtfilen ..Jag o datorer verkar inte vara sams .. :o jag får testa o prova mig fram :D


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag är inte Yoda längre, utan har blivit "Legend"...  :o :huh: :blink: ;)

Hur används "Egen titel" och "Personlig text" i denna versionen - eller finns de bara om man går in på profilen?

EDIT:
Aha! Så ser det ut. Det var inte likadant när jag tittade på profilen, utan där fanns inte egen titel och personlig text kring bilden.
Glöm frågan - den är löst. :)
« Senast ändrad: 18.03.2018, 19:27:35 by Claes »
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad tsmalmbe

jag testade nu o lägga upp en ny låt men vet inte riktigt vart spelaren hamnar efter jag lagt in låtfilen ..Jag o datorer verkar inte vara sams .. :o jag får testa o prova mig fram :D

Som sagt, lägg en länk här så vet vi andra också vad du talar om utan att behöva leta och gissa!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45956.msg304675/topicseen.html#new

Sorry för dåligt förinfo av mig

Testade o lägga upp en låt på halvfärdiga Men hittar inte spelaren Vet inte om det funkade.. Det är nog bara mitt okunnande som spökar får som sagt lugna mig lite o testa runt lite olika grejs :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Snabblänkarna på startsidan verkar vara felvända... halvfärdiga för till färdiga och  vice versa  :unsure:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad tsmalmbe

https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45956.msg304675/topicseen.html#new

Sorry för dåligt förinfo av mig

Testade o lägga upp en låt på halvfärdiga Men hittar inte spelaren Vet inte om det funkade.. Det är nog bara mitt okunnande som spökar får som sagt lugna mig lite o testa runt lite olika grejs :)

Där är en spelare. Vad använder du för browser och operativsystem som detta inte fungerar på?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Testpost - ignore.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45956.msg304675/topicseen.html#new

Sorry för dåligt förinfo av mig

Testade o lägga upp en låt på halvfärdiga Men hittar inte spelaren Vet inte om det funkade.. Det är nog bara mitt okunnande som spökar får som sagt lugna mig lite o testa runt lite olika grejs :)

Där är en spelare. Vad använder du för browser och operativsystem som detta inte fungerar på?

Kollar på Android, ser ingen spelare
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45956.msg304675/topicseen.html#new

Sorry för dåligt förinfo av mig

Testade o lägga upp en låt på halvfärdiga Men hittar inte spelaren Vet inte om det funkade.. Det är nog bara mitt okunnande som spökar får som sagt lugna mig lite o testa runt lite olika grejs :)

Där är en spelare. Vad använder du för browser och operativsystem som detta inte fungerar på?

Kollar på Android, ser ingen spelare

Jag kollade nu på min samsung telefon men ser ingen spelare Sen kör jag google chrome på datorn som jag la in låten ifrån ... Men låten verkar ju iaf ha kommit in det är ju ett gott tecken att jag klarat av det  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Snabblänkarna på startsidan verkar vara felvända... halvfärdiga för till färdiga och  vice versa  :unsure:

//Space

Tack. Fixat.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Hittade just detta - inte testat något speciellt men vill bara säga....


TJOHOO!!!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45956.msg304675/topicseen.html#new

Sorry för dåligt förinfo av mig

Testade o lägga upp en låt på halvfärdiga Men hittar inte spelaren Vet inte om det funkade.. Det är nog bara mitt okunnande som spökar får som sagt lugna mig lite o testa runt lite olika grejs :)

Där är en spelare. Vad använder du för browser och operativsystem som detta inte fungerar på?

Kollar på Android, ser ingen spelare
Lånat fruns androidmanick. Ser spelaren där den borde vara.


Utloggad tsmalmbe

Android / Chrome - spelaren syns och spelar bra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


T-E-S-T-U-S-E-R

  • Gäst
Testinlägg. Är det problem att ändra sina egna poster?


// Wernborg




Edit: gick att ändra.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan några fler kontrollera ifall ni har ändra-knappen på era egna poster.

Min testanvändare T-E-S-T-U-S-E-R kunde ändra en post, men det var ju en nyskapad post. Så kolla på någon post innan nylanseringen, tack.


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jag har ingen ändra knapp på mina inlägg o ingen spelare..

Edit: en stund hade jag ändra knappen  men sen försvann den efter jag klickat på annat o gick tillbaka igen
« Senast ändrad: 18.03.2018, 21:49:58 by Marsall »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45703.0.html
Här hittar jag ingen Ändring bara Citat och det saknas en KR-spelare, browsern är Explorer
Samma sak på min iPad där det väl är Safari.

Edit: Ett nyinlagt meddelande som det här går tydligen att Ändra
Po mobilen med Chrom med länken ovan kan jag inte Ändra eller se KR-spelaren.
« Senast ändrad: 18.03.2018, 22:02:49 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tsmalmbe

https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,45703.0.html
Här hittar jag ingen Ändring bara Citat och det saknas en KR-spelare, browsern är Explorer
Samma sak på min iPad där det väl är Safari.

Den automatiska spelaren fungerar endast på nya inlägg. Known issue, inget vi kan åt det. Tyvärr.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har ni ändramöjlighet på nya inlägg ni gjort idag?


Utloggad tsmalmbe

Har ni ändramöjlighet på nya inlägg ni gjort idag?

Ändringar är tidsbegränsade. Tidigare var det 3 minuter, nu höjt till 10. Om vi tänker efter finns det flere orsaker att ha begränsad ändringstid än obegränsad.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Spelaren testad fungerande på Win 10 Chrome och Explorer. Win 7 Chrome och Explorer och Firefox. Android Chrome. iPad & Safari.

Och iphone. Samt Chrome och Safari på MacOS.

iPad / Mercury fungerar icke.

edit. tillagt mera.
« Senast ändrad: 20.03.2018, 09:20:31 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En dum fråga från mig kanske men .... ?
Du/ni skriver: För att skapa en spelare till din externa mp3-länk, klicka på högtalarikonen och klistra därefter in din länk direkt efter koden.

Jag går därefter till ofärdiga för att testa att starta en ny tråd. I starta nytt ämne finns en massa knappar men ingen högtalarikon (jag ser den i alla fall inte)?
Jag trycker istället på den svarta knappen med högerriktad triangel (startknapp för audio) - lägger därefter in min länk mellan [ audio][/audio]. När jag trycker på förhandsgranska så dyker spelaren med låten upp men den vill bara spela låten i 1.21 min - varför - görs det nåt fel?
/G


Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
En dum fråga från mig kanske men .... ?
Du/ni skriver: För att skapa en spelare till din externa mp3-länk, klicka på högtalarikonen och klistra därefter in din länk direkt efter koden.

Jag går därefter till ofärdiga för att testa att starta en ny tråd. I starta nytt ämne finns en massa knappar men ingen högtalarikon (jag ser den i alla fall inte)?
Jag trycker istället på den svarta knappen med högerriktad triangel (startknapp för audio) - lägger därefter in min länk mellan [ audio][/audio]. När jag trycker på förhandsgranska så dyker spelaren med låten upp men den vill bara spela låten i 1.21 min - varför - görs det nåt fel?
/G
Fel av mig. Inte högtalarikon, utan playikon. Ska ändra det.
Nej, du gör rätt. Den funktions vi använder oss av är standard html5-funktionalitet. Kan filen vara trasig möjligen?