Kontrollrummet

Harmonica mike - Ömma knogar - avsett som test

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn: Ömma knogar
Arbets namn: Jag tänker dra
Kompositör/text: Ja det får jag ta på mig
Ev,medverkande: Ja gärna - om jag skall göra nåt av detta så skulle en funkigt lirad gura sitta som en smäck lite här och där samt som komp.
Tillverkningsår:Tja då det inte är klart så 2018
Format:mp3
Genre: Tja det skulle kanske kvala in som punk skulle jag tro..
Kuriosa: Mer än en meter snö nu på mina breddgrader

#############################

Hej gott folk.
Tänkte först att den här kanske hade kunnat kvala in på punk festivalen med tanke på det desperata sånguttrycket..Men jag brukar ju inte vara med där så jag skippade det.

Vad kan man göra med det här då,tja - en funkig gura kanske(om nån é sugen)
Snygga till munspelet i sound kanske -
Dra några hammondräkor -
Mer text -


Lyrics ..

Nu har jag fått nog av alla..

Mer vette fanken,det kanske inte blir nåt mer..Forumet blir lite mer levande om vi lägger upp låtar och Kommenterar i varje fall..

Så fram med gersågarna nu så jag får till vinklarna på den här,då blir det lättare att fälla Norrlandsfuran..

Rocka på

Mike
« Senast ändrad: 26.01.2018, 12:03:12 by Harmonica mike »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Funkar inte att lyssna på ipaden idag får lyssna på datorn senare och återkomma


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Funkar inte att lyssna på ipaden idag får lyssna på datorn senare och återkomma

Okej,det brukar vara nåt rackel med mackarna å låtarna här..Ingen aning om vad det beror på--
Welcome back å såga på Göran  :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra smärta hjärta i denna blues öhh bluespunk ..kan bli riktigt gottmos med en skitig galen gurarist


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 620
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra känsla i sången (som alltid  :))! Jag tycker nog det här är mycket mer blues än punk!  B)
Munspelsljudet låter som John Mayall's Bluesbreakers från 60-talet, Rått och distat.
Men det blir också något obehagligt biljud från det distade munspelet ibland....Lite för starkt i mixen också.
Trummorna skulle jag vilja ha kompletterade med lite cymbaler/ride. En aning tomt ibland med bara virveln.
Upp en aning med synthen(?) i bakgrunden! En något distad bluesgitarr skulle nog förstärka...
"Andratrycket" på elpianot känns som nån tiondel för sent i mina öron.....
Bra text!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Den funkar skitbra helt enkelt. En bra öppningslåt i och med det fulla öset så man får igång folk på krogen. Kort sagt det låter live men ska det vara med på skiva eller en bit in i setet kanske det behöves lite dynamik i öset så det blir mera dramatik ändå. Skulle vara kul att testa tolvan till det här men vet i fan om jag kan spelar ju som en kratta från början och har fått ont i nävarna förmodligen av gitarrmeckeriet. Har ju mina Green guror också som också skulle behöva luftas lite. Jag har knappt lirat på dom ännu så vi får väl se vad som händer med mina händer  :D

Tvärtom mot Asti så gillar jag pianot det blir lite svartare då eller hur man ska säga när det blir nåt slags triol läge eller vad det blir.
« Senast ändrad: 26.01.2018, 18:33:29 by Burnin_Sven »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se..

Wernis:
Ja så var det ja,åäö funkar inte..Minns det från nån annan tråd här nu,minnet bleknar med åren..

Marsall:
Tack för det,vi får se om jag väcker liv i nån funkig punkare  :D :wub:

Asti:
Tack för omdömet om sången :wub: Ja munspelet har skönt sound men också ett otrevligt bi-ljud..Skurit friskt i diskanten och maxat botten,därifrån kommer det otrevliga i ljudet..Lätt fixat. Okej,lite rides och mer cymbaler,no problem.Synten upp lite,ok.
Tror att andra synten har en liten stereo förskjutning i tid ,det går nog att fixa men jag byter nog hellre ut den mot en sanslöst lirad "Punk-Funk" gura precis där munspelet tar fart och lägger in tvåans växel :) eventuell kombo kan också bli rätt fräckt..

Burning sven:
Ja denna skulle nog ha vält en och annan pilsner för sisådär 30 år sedan :) Nu är man ju för gammal för att fara runt och flänga  :lol:
Ja det där svarta det gillar jag också,men det är lite förskjutet i tid,ska se om jag kan göra nåt vettigt av det..

###########################

Öppen förfrågan då -

Någon som vill lira en punkigt distad funkgura till detta? Blues Funkar så klart också och en cykel med Punktering
skulle ju kunna dra detta framåt också..

Fritt fram således. Nappar nån så åtgärdar jag låten enligt förslagen och skriver en textrunda till samt kortar av munspelet en runda.Om så,dra ett pm för min mail så dunkar jag iväg en wave via sprend.se för perfekt synk åt båda hållen..

Mike


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hmm. Normalt skulle jag kunna ge mixningstips i form av lite mer high end på trummor, att de kunde lyftas lite i mixen och att munspelet kommer in lite "in your face" och skulle kunna få lite reverb. Men jag skiter i det :D Ascool attityd och framförande inte bara väger upp den lite skitiga mixen utan förstärker uttrycket i låten. Argt och bra!!! :angry: :D