Forum > Färdiga produktioner

Asti - Old man (video)

<< < (7/8) > >>

Burnin_Sven:
Det hade varit roligare att få se hur det ser ut i Krakow. Davinci Resolve är gratis och fixar redigeringen som en dans

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.05.2018, 14:35:53 ---Nu jäklar, finemang :)

//Space

--- Slut citat ---
Tack för det Krister!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.05.2018, 17:32:10 ---Ascoolt med videon,dirigenten är nästan med i matchen  :D
Roligt iniativ med video..Man kanske skulle investera i nåt vettigt för detta..Är nog rätt kul och tillför en dimensin till i musicerandet..
Mike

--- Slut citat ---
Ja, han såg att jag filmade, så han bjöd på lite extrashow!  :)
En video kan ju verkligen förstärka intrycken från musiken om man kan hitta nåt passande!
Jag använder Movie maker från Windows 10. Det är lättanvänt, men kunde väl haft lite mer effekter...
Det räcker rätt långt att filma med en modern mobiltelefon. Kul att experimentera med dessutom....  :)
Snart kommer väl en musikvideo från de djupa Norrlandsskogarna med flottare och skogshuggare!  :rolleyes:
Tack för din feedback Mike!
/Asti

Burnin_Sven:
Jag började ju att tipsa om hur kul det är med video till vår musik allaredan för många år sedan men svaret var att man kunde väl dra åt ....... så långt det bara gick typ kom inte här och snacka om nåt som inte har med musik och göra för det här är ett musikforum.
Sen när jag började informera om att det även går att livestreama hemifrån med bra kvalite så gick jag tydligen över nån gräns för då blev det ännu värre.

Mysigt ställe det här

Men som sagt Davinci Resolve är både fantastiskt mycket bättre än moviemaker och helt jäkla gratis och finns till både pc och mac.

Asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 14.05.2018, 17:33:44 ---Väldigt sköna bas och gitarrgångar...påminner liite om Bjurtes tongångar på nån låt, jag älskar´t
:wub:
Din sång och kör förgyller ytterligare, och jag kan bara hålla med om hur det bara upprepar sig i världen.
Fast jag är nog mer av en muntergök, det finns hopp trots allt, men det tar tid.
Toppenlåt :D
Edit: ja, dirigenten spelar en bra roll här, haha :lol:
/Marre

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten Marre! Ja, Bjurtes tongångar är väl värda att efterlikna!
Jag är väl inte sån pessimist som det kan verka av texten!  :)
Men med impulsiva och labila personer med storhetsvansinne vid makten i mäktiga
länder med massförstörelsevapen till hands så känns det onekligen lite osäkert....
Men som Bob Beamon sa: Det sista som överger mig är ett hopp över 8.90..... :unsure:
Tack för din feedback Marre!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion