Forum > Färdiga produktioner

Asti - Old man (video)

(1/8) > >>

Asti:
Edit 2018-05-11: Var i Krakow nyligen och fick med lite videomaterial hem... :)
Edit 2018-02-01: Har följt råden och höjt diskanten, sänkt nån cymbal i refrängen,
                          samt försökt få bort metronomklicken i slutet. Bättre?
Kände för att göra nåt lite ösigare med fler gitarrer!  :)
Fastnade för två gitarrteman som fick utgöra grund i kompet i verserna.
Texten handlar om att man börjar känna sig som en gammal man,
som inte riktigt kan förstå varför världen ser ut som den gör....
Alla kommentarer är välkomna! Lyssna gärna på hög volym!  :)

Titel: Old man
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 2:57
År: 2018

Henric:
Snygg ljudbild, goa trummor - får lite Roy Orbinsson feeling av denna!

Låter fett, basljudet är fett och gött kanske lite väl starkt i botten, krävs nästan att man A och B lyssnar med någon form av referens.

Sången låter nice, texten går fram bra - angenäm lyssning tycker jag!

Henric

spacetrucker:
Känner igen det såväl, allt var bättre förr :unsure:

Snygg låt, sången har det kanske lite trångt mellan gitarrerna och basen som redan nämndes kunde nog kanske sänkas lite.

//Space

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 24.01.2018, 20:19:59 ---Snygg ljudbild, goa trummor - får lite Roy Orbinsson feeling av denna!
Låter fett, basljudet är fett och gött kanske lite väl starkt i botten, krävs nästan att man A och B lyssnar med någon form av referens.
Sången låter nice, texten går fram bra - angenäm lyssning tycker jag!
Henric

--- Slut citat ---
Jo, jag eftersträvade en "fet" ljudbild med lite larmiga gitarrer i refrängen!  :)
Skönt att sång och text går fram som det ska!
Tack för din feedback Henric!
/Asti

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.01.2018, 20:41:16 ---Känner igen det såväl, allt var bättre förr :unsure:
Snygg låt, sången har det kanske lite trångt mellan gitarrerna och basen som redan nämndes kunde nog kanske sänkas lite.
//Space

--- Slut citat ---
Jag menar inte att det var bättre förr, utan att vi fortfarande har krig, nöd och elände i världen, som vi inte lyckats få bukt med.
Då blir man lite uppgiven och ledsen såhär på äldre dar!  :( Det var väl ungefär det jag menade med texten.  :)
Ja, basen har jag sänkt från version 1, men den kanske behöver sänkas ytterligare....
Kanske ska man sänka gitarrerna en aning just under sången i verserna?  :unsure: Är rädd att man tappar tryck då....
Tack för din feedback Krister!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion