Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Asti - Silence Final cut V 10
Harmonica mike:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.02.2018, 10:56:56 ---Jag har lyssnat på denna med jämna mellanrum men inte kommit mig för att skriva :unsure:
Nu när det känns som att jag har nåt att säga vet jag inte riktigt vad jag skall säga... utom att det är vackert. På nåt sätt rör låten vid nåt som jag inte kan definiera. Låten känns viktig på nåt sätt... I mina öron låter denna fullständig :wub:
//Space
--- Slut citat ---
Uppskattar att du ändå kommenterar till slut Space. Jag har ju slitit mitt hår i förtvivlan för att få denna färja iland :) Med Asti som lots så gick det vägen.
Bra betyg fick vi också,stort TACK. De bästa texterna är när man kan tolka in dom i sitt eget liv utan att veta vad raderna egentligen betyder..Metaforer tror jag är rätt ord för det.
Upplägget för denna låt var ett ljudtest där jag bara ylade rakt ut i micken men fick melodin och de första textraderna..
###########################################
Slängde in en ny version med enbart piano fram till outrot där jag lirade några toner på elguran..Lite störigt tremolo dock..
Men men,såga gärna ned Skogen så man ser träden :)
Mike
Scar Fraction Studio:
Otroligt mysigt sound du fått till :) Jag gillar texten, den är riktigt bra.
Om du vill ha feedback på mixen, så skulle jag se över sången lite,, få den sitta lite bättre i mixen,, den låter lite muddig nu :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 10.02.2018, 17:30:34 ---Otroligt mysigt sound du fått till :) Jag gillar texten, den är riktigt bra.
Om du vill ha feedback på mixen, så skulle jag se över sången lite,, få den sitta lite bättre i mixen,, den låter lite muddig nu :)
--- Slut citat ---
Tack. Sången ja,den har jag slitit mitt hår i förtvivlan med..En massa sibilianser modell X2 samt störningar av olika slag dist/sprak/läppljud/hals dito/ samt ett elektriskt flimmer på var och varannan fras..Jag har flera hundra tagningar av olika partier med sången. Dragit av allt över 5k samt skurit friskt i princip i hela registret för att åstadkomma det här..
Jag tappade sugen på inspelning av min sång,tills jag gjorde mig en uppfinning - finns att lyssna på i tråden "Nöden är uppfinningarnas moder". Så i min nästa låt kanske det låter lite bättre :)
Kul att du lyssnade och kommenterade mixen,det uppskattas.
Mike
Henric:
Fin låt, vackert och enkelt! :wub:
Kan inte låta bli att undra hur det tar sej ut om du sjunger på svenska, inte på denna då naturligtvis! B)
Det låter bra, sångljudet känns något muddigt i botten....kanske basskära liite högre och få bort lite av det bumliga....känns lite hängmatta över sångljudet, svårt att förklara - lite mindre bottenbummel lite mer mid och pyttelite diskant!
Mvh Henric
91:an:
Har inte hört tidigare versioner, men det här låter bra som sjutton. Snyggt med så naket, det som är där blir så mycket tydligare, trummor är överflödiga och sången med stämmor sitter fint!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida