Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Asti - Silence Final cut V 10

<< < (9/12) > >>

Gurano:
Ett fint stycke musik och sång. Gitarren passar bra men varje gång guran spelar så blir det ett biljud som stör - det liksom surrar. När gitarren slutar så försvinner surret och det blir för stor kontrast i ljudbilden tycker jag.
/Gurano

Harmonica mike:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.02.2018, 11:48:04 ---Ett fint stycke musik och sång. Gitarren passar bra men varje gång guran spelar så blir det ett biljud som stör - det liksom surrar. När gitarren slutar så försvinner surret och det blir för stor kontrast i ljudbilden tycker jag.
/Gurano

--- Slut citat ---

Mmm good point där G. Svårt att få ett riktigt bra ackegura ljud inspelat. Ännu svårare att fixa det i mixen. Det finns  alternativa lösningar,vilken det blir det får vi se. Ska testa lite först i mixandet..

Mike

MaxB:
Det här är vackert rattat vid lyssning i mina närfältare. Underbart att denna gitarr är med, på det sätt den är med!

Harmonica mike:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.02.2018, 13:04:29 ---Det här är vackert rattat vid lyssning i mina närfältare. Underbart att denna gitarr är med, på det sätt den är med!

--- Slut citat ---

Tack Max för tycket på V9. Och jag håller med,mycket snyggt med ackeplocket..Nu har jag mixat in allt plocket så det finns en slutlig version i trådhuvudet.

#######################################

Mina låtar tenderar att få 10 versioner innan allt sitter - Så den stora frågan nu,sitter allt?

Nu är det skogarna i Småland som behöver gallras samt en komplett kalhuggning av Norrland.

Mike/Asti

spacetrucker:
Jag har lyssnat på denna med jämna mellanrum men inte kommit mig för att skriva :unsure:
Nu när det känns som att jag har nåt att säga vet jag inte riktigt vad jag skall säga... utom att det är vackert. På nåt sätt rör låten vid nåt som jag inte kan definiera. Låten känns viktig på nåt sätt... I mina öron låter denna fullständig :wub:

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion