Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Asti - Silence Final cut V 10

<< < (6/12) > >>

Marsall:
känslosamt o skönt ..abrupt slut nu ..Kör dom 2 första meninga i reffen sen slut ..Silence violence..
skulle vilja ha sången med liiite reverb o sen pianot liite längre bak ..svårt kanske ..känns mycket längst fram nu i mixen ..kan vara mina öron som fått snömos isig .skottat mycket nu på senaste dagarna :)

MaxB:
Skönt stycke. Pianot låter riktigt gott!
Några ytterligare omsjungningar och du blir säkrare på den melodi du vill använda, tror jag.
Rösten ska kunna lyfta stycket mer och ge gåshud - och där behövs några varv till, tänker jag.

zorrow:
Det här riktigt nära och vackra befinner sig stundtals. Körerna kunde komprimeras för att undvika markanta variationer i volym. Tror det är sångspåren som behöver ses över så att närhet och volym ligger jämnt.

Harmonica mike:
Då skall vi se vad som sägs,alltid med skräck blandad förtjusning jag kollar vad som sägs :wub:

Asti:
Vår trogne KR broder. Alltid först med kommentar,mycket uppskattat.
Ja jag fick inte till nåt vettigt på celleriet,men jag har en idé på b-delen som bör få se dagens ljus eller nästa veckas typ  :)
Sången,ok ska höja lite på de utpekade sträckorna.
Och så bjuder du på text - mycket uppskattat,jag skall prova det.

Marsall:
Ja outrot måste få lite till,inte riktigt nöjd med låten efter b-delen heller så det blir nog en b-del till och vers eller nåt innan outrot - som skulle funka som du beskriver..Mera reverb på sången,det går att ordna :D och mindre på tangentmaskinen inga problem.Snö ja,välkommen till mina breddgrader,vi har passerat metern för länge sedan..Jag har väl runt 1,20 på stugtaket så jag måste dit i morgon om jag har tänkt fira sommar i stugan :ph34r: :D

Max:
Tack,jag blir glad av din kommentar. Jag har haft mycket strul med sångljudet,trasig mick..Nu har jag nått billigt kinaskräp inkopplat. Men det låter klart bättre än min trasiga så jag kanske använder den om inte kontrasterna blir för stora då jag snyggar till sången. Jag har några uttryck som inte är direkt klockrena håller med där,men för att nå gåshud,ja jag skall försöka  :wub:

Zorrow:
Lite mix på sången,ja det fixar jag..Ska ta om lite också..Jag automatiserar upp/ned volymen ist för kompressor som jag inte behärskar så bra..Jag märker att reverbet påverkas då jag går närmare micken,närheten ökar..Lyssnar jag på sången separat så ligger det rätt mycket reverb på men som sagt,det ändras av avståndet till micken.Kanske inbillning eller nåt..Jag förstår dock att en kompressor först i kedjan redan vid insjungning skulle göra susen för mig då jag blandar friskt mellan styrka och messång - svag är bättre uttryckt i denna låt..Mitt steinberg UR44 har kompressor inbyggt upptäckte jag för nån vecka sedan,kanske skulle ta och lära mig den ordentligt då jag haft kortet i drygt fem år..
Hittade kompressorn och ett reverb som man kan styra till medhörning från Cubase,enbart mixer in eller som bypass - det sist nämnda,så har jag alltid haft det typ fabriks inställning :D

##########################

Stort tack alla.

Cellon skall bort,eller fixas till,har en idé på B-delen..Sångljudet fixas lite med reverb/nivåer,lite omsjungning också. Samt mer text(Astis skall testas) samt ett hållbart outro..

Mike

Harmonica mike:
Ja det blev en V5 också  :)

Lagt in dina vackra ord Peter i B-delen. Men kombinerade med lite eget samt skall ändra på ett ord - "give me the peace that never bleed " mot show..
Jizes vilken musik frid det är när Min Eva har åkt till Spanien,då kan man ju sjunga när man vill  :lol: :wub:

I övrigt så sågar ni friskt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion