Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Asti - Silence Final cut V 10

<< < (7/12) > >>

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2018, 15:44:22 ---Ja det blev en V5 också  :)
Lagt in dina vackra ord Peter i B-delen. Men kombinerade med lite eget samt skall ändra på ett ord - "give me the peace that never bleed " mot show..
Jizes vilken musik frid det är när Min Eva har åkt till Spanien,då kan man ju sjunga när man vill  :lol: :wub:
I övrigt så sågar ni friskt.

--- Slut citat ---
V5 - låter som ett äldre travprogram!  :)
Kul att du ville använda delar av det jag totade ihop!
Tycker B-delen funkar bra! Möjligen skulle du kunna lägga in ett Gmoll- eller Bb-ackord mellan B-delen och fortsättningen...?
Ingen extra-takt utan bara som ett steg mellan delarna och som kommer in på 3:an i den takten....bara en tanke som slog mig när jag lyssnade.
Snyggt med andrastämman! Kören i slutet är jag mer osäker på.....maffig, men kanske inte rätt just i detta sammanhanget...är osäker.
Tyckte först att man tappade lite av närheten när du la på mer reverb på sången, men det kan också bero på att det bara lät ovant.
Ja, när man är själv hemma finns det gott om tid för musik!  B)
/Asti

Marsall:
Reverbet på sången gjorde den crispiga o bättre tycker jag  ..kanske liite för mycket rum/hall över den? . ..men det funkar en smakis bara
hela låten har lyft i denna version annars..
Avslutssången är mums Men en variant är ju att annars att använda silence meningen men även den efterföljande meningen o avsluta på turning bluuue....Fasen va jag petar  :wacko: :).. Man gillar ju låten ju :D

zorrow:
Förslag: Spela in ett separat spår med all sång i stereo. Jag antar att de ligger på flera nu. Innan du gör det så kolla volymen på alla spår så att de hänger ihop. Därefter kan du muta alla sångspår och komprimera en del med kort attack på ditt nya stereospår. Skär sedan spåret rätt hårt i botten. Nu låter det som vissa spår är skurna och andra inte. Tipset är en vild gissning då jag inte är säker på hur du gjort. "But i´m still crawling" ligger helt rätt i allt. Där skall all nära crescendosång ligga! Gåshud på den! :wub:

Harmonica mike:

--- Citat från: Asti skrivet 03.02.2018, 18:42:01 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2018, 15:44:22 ---Ja det blev en V5 också  :)
Lagt in dina vackra ord Peter i B-delen. Men kombinerade med lite eget samt skall ändra på ett ord - "give me the peace that never bleed " mot show..
Jizes vilken musik frid det är när Min Eva har åkt till Spanien,då kan man ju sjunga när man vill  :lol: :wub:
I övrigt så sågar ni friskt.

--- Slut citat ---
V5 - låter som ett äldre travprogram!  :)
Kul att du ville använda delar av det jag totade ihop!
Tycker B-delen funkar bra! Möjligen skulle du kunna lägga in ett Gmoll- eller Bb-ackord mellan B-delen och fortsättningen...?
Ingen extra-takt utan bara som ett steg mellan delarna och som kommer in på 3:an i den takten....bara en tanke som slog mig när jag lyssnade.
Snyggt med andrastämman! Kören i slutet är jag mer osäker på.....maffig, men kanske inte rätt just i detta sammanhanget...är osäker.
Tyckte först att man tappade lite av närheten när du la på mer reverb på sången, men det kan också bero på att det bara lät ovant.
Ja, när man är själv hemma finns det gott om tid för musik!  B)
/Asti

--- Slut citat ---

V5 Ja.. :D För egen del så gillar jag V12:or var ytterst nära att köpa en V-tolva 2001 men besinnade mig och köpte en CRV med fyrhjulsdrift,ångrar mig inte med tanke på all snö vi har här uppe - åter till ämnet  :D

Ok,det kan funka som uppgång efter B-delen..Eller en kortare pianosträcka..Får se vad det blir. Nu har jag leaden på ett spår,körerna på två så totalt tre spår för sången bortsett från massiva kören i slutet,men jag håller med den går bort.
Jag gick på Zorrows linje då jag sjöng in det nya och la in en sådan där kompressor först i kedjan..Kapade topparna bra och jämnade ut volymen en del.Men kompressorer lever ju också sina egna liv och alldeles i början av sången hör man hur den slår till..Svår plugg det där för mig. Jag använder hellre automatiserings funktionen.Reverbet,ja jag drog på lite - kanske i överkant..

Mike

Harmonica mike:

--- Citat från: Marsall skrivet 03.02.2018, 19:31:12 ---Reverbet på sången gjorde den crispiga o bättre tycker jag  ..kanske liite för mycket rum/hall över den? . ..men det funkar en smakis bara
hela låten har lyft i denna version annars..
Avslutssången är mums Men en variant är ju att annars att använda silence meningen men även den efterföljande meningen o avsluta på turning bluuue....Fasen va jag petar  :wacko: :).. Man gillar ju låten ju :D

--- Slut citat ---
Reverbet,okej  :) Drog på liite extra där..Jag skippar massiva kören,låten är finstämd och bör nog hållas så mer en test av röstresurserna  :lol: :wub: Det bästa med KR är just att alla skriver vad dom tycker utifrån sin lyssning och öron..Det är ju guld värt då man sitter i sin stuga och skriver text och musik för glatta livet och inte har tid eller öppenhet för detaljerna,,När flowet kommer,då kör man. Så allas kommentarer är mycket uppskattade av mig. Sågningarna är viktigast,då får man nya parametrar att förhålla sig till. Fast ryggdunkarna är ju också okej  :D Jag har en kanon kommentar av Zorrow nedan,ska Zooma in den nu..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion