Forum > Demolåtar

Vals primitiv

<< < (2/3) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Henric skrivet 07.01.2018, 20:55:03 ---Verkligen inte - detta är genialiskt bra - både spel, arrangemang, text och framförande! Lite Gypsystile i mina öron - 10 poäng av mej!
Letar du efter något att tillföra, varför inte ett musettedragspel, tror det hade passat in!

Mvh Henric

--- Slut citat ---
Wow. Tackar ödmjukast!! Dragspel är givet. Det har vi med i bandet, men jag kanske fuskar dit något också på egen hand.

--- Citat från: Marsall skrivet 08.01.2018, 18:17:37 ---En dra en vals är inte förbjudet tycker jag när det gäller musik :)  Denna är en riktigt goding tycker jag .Fint guralir o bra sång o på svenska xtra +
Trummor njao lite vispar som Asti sa är ju inte dumt .helst på dom raka valstaktssträckorna.. Ånyo skön låt! B)

--- Slut citat ---
Ja, det testade jag ju faktiskt inte. Vispar får testas!
Tackar.

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.01.2018, 19:12:24 ---En skön låt i lite burlesk folklig stil-och på svenska, det är extra plus :D

Gillar dina harmonibrytningar, det blir spännande.

Tummen upp  :D

/Marre

--- Slut citat ---
Ja, jag gillar ju att blanda upp rock och popen med någon udda fågel här och där. Burlesk tar jag som ett toppbetyg. Tack!

Harmonica mike:

Grymt bra här Wernis,liret sitter ju som en smäck,och sången likaså. Positiv överraskning av din pipa,du har tränat  :wub:

Mixen kalas,ja kanske lite lätt percussion typ vispar eller nåt skulle förgylla ytterligare,men sparsamt då..

Bra text också måste jag klämma in på slutet..

Mike

spacetrucker:
Jättebra vals, bra gitarrer och bra sång. Gitarren till vänster (den som spelar små melodislingor) har eventuellt ställvis lite hög volym (lyssnar i lurar).

Gillas :)

//Space

John Isak:
Underbart! :)
Svårt att låta bli "fotkompet"! :) Snyggt!

Håkan Nilsson:
Håller med tidigare tyckare förutom att jag tror det kan bli ännu bättre med lite diskreta trummor, en diskret baskagge som bompar på tretakten ytterligare

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion