Forum > Demolåtar

Vals primitiv

(1/3) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Vals primitiv (eller sång om fyra öden)
ARTIST/GRUPP: Utan namn än så länge
GENRE: Förortsvals
KOMPOSITÖR: W
INSPELNINGSÅR: 2018-01-07
FORMAT: mp3

Texten är indelad i fyra delar, tänkt som fyra olika personer i varje vers.

Spelade in både miditrummor, riktiga trummor och också en cajon, men tyckte inte det tillförde något särskilt.

Tycker ni det behövs trummor?

Tyck gärna till om vad ni vill också.

Henric:
Verkligen inte - detta är genialiskt bra - både spel, arrangemang, text och framförande! Lite Gypsystile i mina öron - 10 poäng av mej!
Letar du efter något att tillföra, varför inte ett musettedragspel, tror det hade passat in!

Mvh Henric

Asti:
Det här tilltalar också mig väldigt mycket! Moll-harmonier med övergångar i dur och valstakt - härligt!
Skitsnygg gitarr (till vänster i min lyssning), som möjligen kunde sänkas ett litet snäpp, så att
kompet till höger framträdde lite tydligare. Riktigt bra text och bra sjunget!
Jag tycker inte det behövs några trummor, möjligen kunde lite försynta vispar tillföra något...?
Håller med Henric om att ett dragspel skulle kunna komma in i t.ex andra versen.
Men håll arret litet, så att den intima stämningen behålls och så man hör den nära, fina tonen i gitarren till vänster.  :)
Spelmannahantverk på hög nivå!
/Asti

Marsall:
En dra en vals är inte förbjudet tycker jag när det gäller musik :)  Denna är en riktigt goding tycker jag .Fint guralir o bra sång o på svenska xtra +
Trummor njao lite vispar som Asti sa är ju inte dumt .helst på dom raka valstaktssträckorna.. Ånyo skön låt! B)

Marruschkka:
En skön låt i lite burlesk folklig stil-och på svenska, det är extra plus :D

Gillar dina harmonibrytningar, det blir spännande.

Tummen upp  :D

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion