Forum > Färdiga produktioner

Asti - När ljuset inte längre når mig (klar)

<< < (2/4) > >>

Henric:
Bra låt som vanligt Asti!  Snygga gitarrer och jag får känslan av Gamla Asti verses Nya Asti ( Alltså A delen - B-delen). Gillar ljudbiden i B-delen! Nu är jag lite trött i öronen, tycker att det låter snyggt, aningens hängmatta saknar lite mera mid och bett i sången....men det är nog bäst att referenslyssna.....kan var mina öron oxå.....slutet kändes lite avsnörpt!

Mvh Henric

Wernborg:
Jag tycker nog att man upplever det starkare i refrängen. Men kunde nog bli ännu bättre om du skar lite i basen som är väldigt dominerande rakt över. Kanske gå upp en oktav i verserna på basen för ännu starkare kontrast till refrängen.

Bra låt.

Ahh-körerna är lite för starka i förhållande till sången tycker jag.

Slutet med det abrupta orgeln får du snygga till. Låter klippt.

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 07.01.2018, 18:37:28 ---Bra låt som vanligt Asti!  Snygga gitarrer och jag får känslan av Gamla Asti verses Nya Asti ( Alltså A delen - B-delen). Gillar ljudbiden i B-delen! Nu är jag lite trött i öronen, tycker att det låter snyggt, aningens hängmatta saknar lite mera mid och bett i sången....men det är nog bäst att referenslyssna.....kan var mina öron oxå.....slutet kändes lite avsnörpt!

Mvh Henric

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låt och gitarrer Henric!
Finns det en ny Asti? Intressant!  Börjar bli trött på den gamle med grönstarr och hörselproblem!  :D
Jag ville få till ett ösigt och larmigt ljud i B-delen som står i stark kontrast till A-delen.
Kanske har jag skurit lite för mycket i lägre mellan-/höga bas-registret...?
Har fixat till slutet!  :) Ny version kommer snart!
Tack för din feedback Henric!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.01.2018, 20:09:46 ---Jag tycker nog att man upplever det starkare i refrängen. Men kunde nog bli ännu bättre om du skar lite i basen som är väldigt dominerande rakt över. Kanske gå upp en oktav i verserna på basen för ännu starkare kontrast till refrängen.
Bra låt.
Ahh-körerna är lite för starka i förhållande till sången tycker jag.
Slutet med det abrupta orgeln får du snygga till. Låter klippt.

--- Slut citat ---
Nu använder jag en subbas från Hypersonic, som ger en djup bas som jag gillar.
Har sänkt den i kommande version, men vill inte gå upp en oktav för där låter den inte bra.
Har också sänkt aah-kören i nästa version och fixat till slutet!
(Har bouncat B4-orgeln till ett audiospår, som jag gjort en fade out på i slutet.)
Roligt att du gillar låten! Tack för bra feedback Stefan!
/Asti

djonas:
Grym låt.
Snygga gitarrer och bra sång.
Jag gillar syntarna också. Helgrymma ljud, passar perfekt.
Snyggt hantverk.  :D
/ djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion