LÅTNAMN: Livets Konduktör
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Bonnarock
LÅTLÄNGD: 3:45
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2018
Hej på Er!
Vad passar bättre på årets första dag än att starta en ny tråd på KR?

Här kommer ett första utkast till ett Boggieprojekt med Svensk text! Lite låg volym, bara grovmixat och inga effekter på mastern än! När jag kommer så långt att det blir dags att spela in sång ska jag experimentera med att köra sången genom en gitarrförstärkare med lite dist och slapeko....är i full gång med att spela in gitarrer!
Formen är klar och texten är bitvis klar, kommer att bearbetas efter hand:
Intro
Vers 1 Vaggan
När jag låg i vaggan hörde jag varenda dag, Chuck Berry, Jerry Lee, Elvis Presley, Gud vad bra,
Dom spela Rock´n Roll med ett jäkla hålligång, Dom dansade och sjöng som elden vore lös,
Sannt som det är sagt, Det är nåt visst med twist.
Break
Vers 2 Skolan
När jag gick i skolan hörde jag varenda dag, om Einstein och Shakespear, Gud vad det var trist,
Vi räknade och skrev ekvation och religion, Det enda som var kul var ju blommorna och bin,
Magistern sa javisst, Ni fattar nog till sist.
Refräng
Mitt eget Boogie-Woogie tåg, rusar fram i gamla spår,
När livets konduktör är klar, färden går mot bättre dar,
Kom följ med på resans gång, sjung med mej i denna sång
Break
Vers 3 Lumpen
När jag gjorde lumpen hörde jag varenda dag, Om Korpraler, Generaler och en jättestor Major,
Vi krigade och sköt med gevär och med raket, i vått och torrt, i tält och svält,
För det var bössa,mössa, mask, tömma tarm och task.
Break
Vers 4 Kneget
När jag börja knega hörde jag varenda dag, att lönen är för låg, och semestern är för kort,
Vi jobbade och slet ifrån morgon och till kväll, När veckan den var slut behövde man ett rus,
De slantar som fanns kvar, gick till snus och mus.
Refräng
Vers 5 Ålderdomshemmet
Nu sitter jag på hemmet och jag hör varenda dag, att hyran är för hög och pensionen är för låg,
och maten den är vidrig men det skiter jag ju i, jag glider mest omkring med min röda permobil,
på toppen är det vitt, i dalen är det grönt.
Solo
Refräng
Omtag
Sjung med mej i denna sång
Slut
20180102 Bearbetat texten under dagen en smula - det tar sej!
20180104 Alla kompgitarrer inspelade, lite småpill på ljudet, lagt på en limiter på mastern
20180106 Spelat in sång på vers 1-4 samt lite mera ljudpill
20180107 Putsat på sångljudet på morgonkvisten och texten på vers 5 klar
20180107 Leadsång och körer på alla verser är på plats
20180108 Referenslyssnat lite mot Stevie Ray justerat lite på sångnivåer med friska öron
20180113 Titel: Livets konduktör. Texten klar.
20180114 Allting inspelat, låten är färdig och väntar på dom sista justeringarna
20180114 Ändrat lite på sångautomationskurvorna
20180115 Lagt en high-shelf på trumbusen vid 3400hz samt puttat på Overheadkanalen 0,2db
Höjt körerna 0,5db på två första reffarna samt 1,0db på sista reffen, även släppt på lite mera diskant på körpaketet
Dragit in panoreringen på pianosolot 10% mot mitten
20180117 Minskat 1 myrben på diskantshelfen på trumbusen, höjt körerna ytterligare något, samt lagt ett försiktigt reverb på leadsången
enbart på refrängerna för att limma ihop sångpaketet lite bättre. Börjar känna mej ganska nöjd med denna - avvaktar någon dag
till innan den förpassas till glömskans arkiv.