Och nu blev det comments igen,nice.
Asti:
Ja det här är v2,rattade mest i reverben och la till reffen..Fixat till sången i v3 och sjöng om allt,tror att jag justerade uttalet i fin slipet...Men version 3 ser dagens ljus då jag har all text,lite kvar på slutet och ett outro.
Reffen,ja först är ju uppgången och sedan grund ackord typ C,Am,Em,G,F,Dm,F,G X2
Testade en annan sång melodi på den andra delen av de två,tyckte att det inte blev så pjåkigt..Över vägde först halvstegshöjning,då vers och reff har det mesta gemensamt i ackordsväg ,en transponering ala´cubase är ju inga problem. Ska kolla om det är nåt som surar/låter konstigt där,jag hör inte det. En färgning på nåt av ackorden eller ett ackordsbyte kan ju göra susen..Jag har testat lite dreamscape pads till detta men får inte till nåt,så jag lägger mer cello här och där samt stämmor,då bibehålls det enkla.
Max:
Japp pianot är rattat en hel del,låter nästan bättre än ett riktigt

Sången,ja det där är svårt ja..Lättast om man spelar sjukt otight

Eller signalerar till trummisen att nu kommer den där abrovinken som vi har repat 50 11 ggr. Ungefär som en dirigent som får alla att dra efter andan då han stoppar upp allt för att låta solisten blomma ut ..Skämt åsido,sången skrivs eftersom låten fortskrider så det är helt enkelt två olika tagningar.På sista versionen v 247 kommer det inte att låta hoppackat

jag har version 3 på G men ska lägga all sång först.
##################################
Tack till er bägge för kommentarerna.Låten fortskrider,vid det här laget brukar jag vara less..Men icke sa nicke
och Micke

Mike