Forum > Demolåtar

Harmonica mike - The Reaper and The Crow

<< < (8/15) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.12.2017, 23:53:40 ---Låter toppen. Gissar att arret kommer växa lite allt eftersom låten skrider framåt. Typ addera nån grej i varje del...

Kommer blir finfin!

--- Slut citat ---

Mycket bra låt detta!

Arret kunde vara lite mer dynamiskt. Om du inte vill ha fler instrument än pianot skulle man t.ex. kunna lyfta upp kompet en oktav i verserna för att få lite skjuts i refrängerna. Stråken början kanske kunde få vara med lite igen.

Hoppas på mer.  :D

Harmonica mike:
Och en kommentar till,nice.

Wernborg:
Oj tack,den värmde gott i ett kallt Norrbotten(-15,och sjunkande). Ja ibland så glimtar det till i låtskriveriet,denna har en oväntad tillkomst.. Men det sparar jag på. Frågan är om jag är rätt man att göra denna "rätt visa" dock. Sång leaden behöver mer puts för att tajma första versionens feeling,inte riktigt hemma än. Samt lite tajming i körerna och nån ooaaahh kör till..
I uppbyggnad/ackord har jag slut på idér så det blir mera att flytta runt det jag har.

Bra tips om oktaveringen.
Mer cello,kommer..

Mike

Henric:
Nu tycker jag sången är i torraste laget....

Mvh Henric

Harmonica mike:
Henric:

Okej,då blir det mer reverb  :wub: Kanske ett svagt delay också..Lite fix kvar i köreriets tajming samt lite puts här och där på leaden.

Tack för kommentaren Henric.

Mike

Henric:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.12.2017, 09:46:33 ---Henric:

Okej,då blir det mer reverb  :wub: Kanske ett svagt delay också..Lite fix kvar i köreriets tajming samt lite puts här och där på leaden.

Tack för kommentaren Henric.

Mike

--- Slut citat ---

God fortsättning på dej!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion