Tack för alla omdömen.

O det här med att man ska försöka härma nån dialekt man aldrig haft är väl snudd på löjligt att bara ens föreställa sig? Jag har alltid gillat Bob Marley tex som har en sorts engelska som är väldigt udda. Att försöka härma cockney, chicago, texas eller nån sorts riksamerikanska som inte finns är ju extremt fånigt. Vilken sorts engelska härmar du Eddi? Det blir ju bara nåt sorts oäkta falsarium enligt mitt sätt att se det.
Dryftade saken med min svägerska som är från Irland och jobbar typ jorden runt i omgångar, enligt henne och ett gäng andra icke svenskar är det enda vettiga att sjunga som man gör. Dom skrattar faktiskt tvärtom åt den som försöker sig på att låta som om de kom från USA eller UK om de inte gör det. Det borde vara självklart, men det är det inte. Andra kan ju få låssas, det gör inget.
Men jag tror några här skulle låta bättre om ni la av med att försöka dölja att ni är svenskar. Det är ju inget att skämmas för heller. Fundera på det ett tag så inser ni nog att jag har rätt.
Lite av det här tjatet verkar komma från 08, fulaste drygaste dialekten i Sverige. Märkligt.

För unga svenskar som vill slå inom popmusik är det antagligen läge att polera orden, men för mig känns det bara fel. Att bara sjunga utan att tänka så mycket på hur känns bäst för mig.
« Senast ändrad: 12.12.2017, 11:41:39 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)