Forum > Demolåtar
Test av låtide för bandet
Kornstad:
Det håller tycker jag.
Möjligtvis att lägga in ett break, kanske ett litet lugnare parti som redan nämnts för att bryta av lite, men helt klart funkar det.
Hade gärna hört lite med "solo" av den där lilla ackeguran som gör små fill med jämna mellanrum, tex vid 2,58 och i slutet av låten där de hörs tydligt.
Just där innan 2,58 finns utrymme gör lite av gitarristens kreativitet. :o)
badlands:
Ok.
Jag tar in det Asti, Space och Kornstad skriver och ska se om jag kan "lyfta" fram gitarrerna lie mera.
Acken får kanske inte mera utrymme än vad den fått hittills, ville bara ah en liten tugga av den.
Men Max.... Inte tänker jag göra om hela mixen !!!
Den är som jag vill ha den. Vem säger hur en mix ska vara????
MaxB:
--- Citat från: badlands skrivet 22.11.2017, 07:35:42 ---Men Max.... Inte tänker jag göra om hela mixen !!!
--- Slut citat ---
Tja, vem säger hur en mix ska vara... Nyss frågade du och jag svarade och nu svarar du hur en mix ska vara... 2-1 till dig.
Så det är du som säger hur en mix ska vara.
Då jag lyssnar på låg volym hör jag inte texten i verserna.
Tycker rösten och trummorna borde släppas fram.
Det som hörs för mig på låg volym är:
en kompgitarr
en distad gitarr som spelar C G F
en bas.
Hör inte trummorna då
Hur många instrument och sångspår har du i den här mixen?
Jag hör ungefär två gitarrer så jag är nyfiken på antal gitarrspår också. B) :rolleyes:
badlands:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.11.2017, 11:07:59 ---
--- Citat från: badlands skrivet 22.11.2017, 07:35:42 ---Men Max.... Inte tänker jag göra om hela mixen !!!
--- Slut citat ---
Tja, vem säger hur en mix ska vara... Nyss frågade du och jag svarade och nu svarar du hur en mix ska vara... 2-1 till dig.
Så det är du som säger hur en mix ska vara.
Hur många instrument och sångspår har du i den här mixen?
Jag hör ungefär två gitarrer så jag är nyfiken på antal gitarrspår också. B) :rolleyes:
--- Slut citat ---
Max !
Jag har 4 gitarrspår, en acke och 3 el.
Vad gäller sången är det 1 spår som är lead och fyra som är kör.
Målet med mixen är att gitarrerna ska vara mjuka/dova och inte som annars krispiga.
Sången och munspelet ska helst bryta igenom mera än gitarrerna...
Rörigt??? Japp. :D
Gurano:
Har inte läst vad andra skrivit men mina tankar går så här:
Mixen behöver nog ses över. Tycker att musiken kan råas till - tyngre trummor och råare gura sound. Sången är lite burkig. Det skulle behövas ett solo någonstans (räcker inte med munspelet) - kanske ett gurasolo?
Tja så lyssnar jag
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida