Forum > Demolåtar

Test av låtide för bandet

<< < (3/6) > >>

badlands:

--- Citat från: Gurano skrivet 22.11.2017, 14:47:54 ---Har inte läst vad andra skrivit men mina tankar går så här:

Mixen behöver nog ses över. Tycker att musiken kan råas till - tyngre trummor och råare gura sound. Sången är lite burkig. Det skulle behövas ett solo någonstans (räcker inte med munspelet) - kanske ett gurasolo?

Tja så lyssnar jag
/G

--- Slut citat ---
Tack för inputen G.
Ville komma bort från "rock-träsket" lite så det fick bli det här.....

Eddi:
Låten är bra texten är bra men mixen är helt galen. Jag tror att du hör något annat än oss , tänk dig den här låten på radio, även du hade bytt kanal. Följ de råd du fått nollställ allt och börja med trummor och bas och fyll i sedan sången sist. Gör det Janne så blir det super :D

badlands:

--- Citat från: Eddi skrivet 22.11.2017, 19:44:56 ---Låten är bra texten är bra men mixen är helt galen. Jag tror att du hör något annat än oss , tänk dig den här låten på radio, även du hade bytt kanal. Följ de råd du fått nollställ allt och börja med trummor och bas och fyll i sedan sången sist. Gör det Janne så blir det super :D

--- Slut citat ---
Tack Eddi !!!
Du har svarat på ett för mig begripligt sätt  :D
Ska ta mig i kragen och testa lite......

Håkan Nilsson:
Sången hörs knappt alls i inledningen. O trummorna var i det lamaste svensktopps laget.

MaxB:

--- Citat från: Badlands ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.11.2017, 18:45:16 ---Gillar inte mixen alls. Min rekommendation är att dra ner alla reglage och börja om från början.
Kanske börja med trummorna, basen och sången tills du tycker de låter bra och bär låten och fortsätt därefter.

--- Slut citat ---

Men Max.... Inte tänker jag göra om hela mixen !!!
Den är som jag vill ha den.
--- Slut citat ---

--- Citat från: badlands skrivet 23.11.2017, 06:37:29 ---
--- Citat från: Eddi ---mixen är helt galen. Följ de råd du fått nollställ allt
och börja med trummor och bas och fyll i sedan sången

--- Slut citat ---

Tack Eddi !!!
Du har svarat på ett för mig begripligt sätt  :D
Ska ta mig i kragen och testa lite......

--- Slut citat ---

Jag måste utveckla min retorik. Som jag uttryckte mig, gick visst inte budskapet fram  :P
Eddi uttrycker sig i alla fall begripligt...  :unsure:.  :lol:.  :wub:

Går det här att förstå då?
Skriv gärna ditt namn i det första inläggets rubrik - som alla andra gör:
Badlands - Test av låtide för bandet

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion