Kontrollrummet

Nihil Nation - Angelica Plutonia

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kvist

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
    • the official asylum
Jag vill ha tips på vad jag förbättra till nästa gång.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjenare Kvist  och välkommen till forumet :D  Vi forumfjantar vill oftast ha lite info om låten, kompositör, genre, vilka som gör vad och så. Kolla gärna på någon anna postad demo och ta "dokumenthuvudet".

Nå, det viktiga: Låten börjar ju som en fin smekning fast tvärtom ;)  Oerhört ödesmättat och tungt. jag hade personligen valt att ha kulsprutorna lite nertonade, kanske något annat istället. en kort kulspruta och sedan annat. Nu skrivs det lite väl på näsan.

Låten maler igång, ruskigt tight och tungt, men rösterna hörs jättedåligt. "pratrösten" hörs inte alls, leaden är för långt borta, och skrikrösten...hörs inte vad den skriker om. posta texten kanske?

Sammanfattning: bra gjort, bra låt, ingen aning om innehållet (kan gissa lite dock).  Upp med samtlig sång i volym, gör den klarare också.


Stark forumöppning :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Först Metallica. Sen Madonna. Lovande första sekunder.

Men sen. Mixen är ett grötverk, där mixaren inte kunnat bestämma sig vad som är viktigt. I en ljudbild ryms det 100%. Försöker man tränga dit 150% blir det soppa. Nu är det otydligt, och en hel massa frekvenser krockar. OK, givet är att sång, ultraultradistmatta och bas inte är det lättaste att ta sig an. Men nu blev det nog inte riktigt 10 poängare av mixen.

Jag är inte vän av distljudet heller, det är mera pinknoise, än distgitarr.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad kvist

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
    • the official asylum
Tack för bra svar.
Jag är en nybörjare när det gäller inspelning å mixning. Lovar att bättra mig.

Nån mer som tycker något??


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ett bra tips om du vill ha fler synpunkter är att du kommenterar andras låtar, då kommer de undra vad du är för typ och lyssna av ren nyfikenhet :D

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Och välkommen hit får jag väl säga.Nu har vi ju regler för hur låtar skall presenteras.Fixa trådhuvudet med andra ord.

Jag kör efter parollen en lyssning är lika med en kommentar.Men då trådhuvudet inte är komplett så får du vänta på min.Tills dess ha det gott.

Mvh
Harmonica mike


Utloggad kvist

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
    • the official asylum
LÅTNAMN: Angelica Plutonia
ARTIST/GRUPP: Nihil Nation
GENRE: Doom/Black/Metal
LÅTLÄNGD: 06:13
KOMPOSITÖR: kvist, larsson
PRODUCENT: kvist
MEDVERKANDE:kvist-gitarr+sång, maria-sång, dadde-bas, larson-gitarr, bugno-trummor
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Bättre så?
 ;)


DåligtGehör

  • Gäst
Skriver under på vad tsmalmbe sagt om mix.

Tror på att minska "distnoise" och bereda plats.

Under allt detta anar man ett tungt gungande stycke musik med flera lager av "tempon" och en hel del fantasi. Den kvinnliga sången låter intressant.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
med lite högre sång .o utan growl..kunde detta bli riktigt bra.
Saknar en melodislinga eller liknande.
kumde försöka separera instrumenten lite mer i mixen nu ligger dom allihop i en klump.

tony
att leva är att dö


Utloggad kvist

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
    • the official asylum
med lite högre sång .o utan growl..kunde detta bli riktigt bra.
Saknar en melodislinga eller liknande.
kumde försöka separera instrumenten lite mer i mixen nu ligger dom allihop i en klump.

tony




 Hörde du inte refrängen? Det kallar jag en melodislinga om något.
« Senast ändrad: 20.04.2008, 13:05:04 by kvist »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar den här låten. Starkt jobbat!

Sant att frekvenser krockar för jämnan, men inte alltför ovanligt vid sån här musik...


Kan tillägga att denna låt kommer att gå i listan bra länge här...

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kvist

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
    • the official asylum
tack som fan..
äntligen nån som verkar fatta vad det handlar om.
jag är fullt medveten om att framförallt gitarrljudet kan förbättras avsevärt, MEN hade det vart så värst intressant med en slickad å plastig R `n B produktion... nej just det.

« Senast ändrad: 20.04.2008, 13:06:29 by kvist »


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
tack som fan..
äntligen nån som verkar fatta vad det handlar om.
jag är fullt medveten om att framförallt gitarrljudet kan förbättras avsevärt, MEN hade det vart så värst intressant med en slickad å plastig R `n B produktion... nej just det.



Tja och välkommen till forumet. Tycker detta var en riktigt tungt, bra jobbat!

MEN nu har ju ingen snackat om någon slickad o plastig RnB produktion och jag tycker det var en lite otrevlig ton faktiskt.  <_< Självklart skall det vara tunga gitarrer med fet dist i denna genre men ljudet var inte alls bra i den här tycker jag. Väldigt brötig dist som gjorde det hela till en gröt. Slipa till ett bättre gitarrljud så skulle låten lyfta mycket. Jag lirade trummor i ett grindcoreband för en tid sedan och gitarristerna ville gärna dra på med alldeles för mycket dist men de märkte att det faktiskt blev sämre då. Höj också gärna basen tills nästa gång. :) Ha det gött!

Mvh

Memphis 
« Senast ändrad: 20.04.2008, 17:58:02 by Memphis »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kan hålla med om det sistnämnda, det är en grym låt och blandar ni in sånt som brudsång (och inte går efter värsta bm-prodden) så är det klart att folk förväntar sig att höra en klarare ljudbild.

Som sagt, bra låt, ta hand om den ;)
https://soundcloud.com/user7789882