En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?
Förstår nog inte det där med fransk thriller.... 
Jag tycker nog "pruttsynten" är rätt kul här! 
Har faktiskt ingen aning hur det här låter i mormors köksradio.
Tack för din feedback Max!
/Asti
Så mystiskt jag uttryckte mig. Associerade till en fransk thriller, då jag hörde början av låten.
I den senaste artikeln jag läste om mixning, står det att det alltid är intressant att lyssna hur mixen låter i mono och i en klen anläggning (mormors transistorradio skulle det vara). Det var inte menat som en larvig kommentar, utan en seriös sådan. Syftade på att om pruttsynten låter prutt då man inte hör basljudet, kan man undra om man ska ha med ett sånt ljud. Det kan förvirra och låta som ett misstag, då man lyssnar i en simpel telefonhögtalare, typ...
Så gick mina seriösa/röriga tankegångar.
Alltså ett seriöst mixinlägg/undran.
Du får ursäkta om jag var lite kort Max! Hade inga bra svar.

Jo, det är väl bra att kolla mixen i lite olika typer av musikanläggningar, om man är riktigt noga med slutresultatet.
Eftersom mina låtar inte spelas på radio är det kanske inte så intressant med mormors transistorradio som referens!?
Förr brukade jag bränna ut låten på en CD och kolla i bilstereon och stereoanläggningen hemma, men nuförtiden kollar
jag bara hur det låter i PC-högtalarna och studiomonitorerna. Låter det någorlunda i båda så är jag nöjd.

Själv lyssnar jag aldrig på musik via telefonhögtalarna eller IPad:en eftersom jag tycker allting låter skit där!
Då måste man ha bra hörlurar, men då jag har svårt för att använda hörlurar sedan en tid tillbaka är det inte heller något bra lyssningsalternativ för min del...
Använder det enbart vid inspelningar med mikrofon och då med bomull i öronen och låg volym.

Ska som sagt testa en mix utan "pruttsynt" och med bas. Kommer snart!

Din feedback är alltid välkommen Max!

/Asti