Forum > Demolåtar

Lukas, Alexander & Asti - Du som känner mig väl

(1/4) > >>

Asti:
Fick en förfrågan av en yngre släkting (Lukas) att lägga lite refrängsång på en låt han
gjort tillsammans med en vän (Alexander). Nytt och spännande för min del!  :)
Vi tar tacksamt emot feedback på detta!

Titel: Du som känner mig väl
Medverkande: Lukas, Alexander och Asti
Lukas: Beat, arr, rap, verstext, mix
Alexander: Beat
Asti: Refrängsång, refrängtext, mix
Tid: 3:10
År: 2017

Gurano:
Jag tycker att mixen är för hård och din sång ligger för högt i relation till den andra sången. Tycker att din släktings sång distar lite - ska säkert vara så men det låter inte bra i mina lurar.
/G

Toby:
Håller med Gurano. Låten är lite jobbig att lyssna på pga mixen som behöver luftas upp lite. Tyckte själva introt var rätt fräckt. Men den här genren är jag dålig på. Hoppas en som kan detta bättre lyssnar.
Toby

Fuzzbub:
Inte riktigt min kopp te heller  :D men man hör ju att här fins det hitpotential!  Bra rappat och sjunget.  Schysst hook i refrängen dessutom. 
Problemet i mitt tycke är den dubbla baskaggen i refrängen s.a.s.  Låten tappar drivet p.g.a. den.  Sen lite mer  tyngd i basen behövs om det ska vara en modern produktion.   Någonting är knas i de högre registren också för det kommer oangenäma spikar lite då och då, en kompressor som spökar månne?      /Fuzz

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 10.11.2017, 15:16:10 ---Jag tycker att mixen är för hård och din sång ligger för högt i relation till den andra sången. Tycker att din släktings sång distar lite - ska säkert vara så men det låter inte bra i mina lurar.
/G

--- Slut citat ---
Jag är ju novis i de här sammanhangen, så jag har lite svårt att bemöta din kritik.  :D
Men släktingen tycker efter ett antal lyssningar att min sång är för låg.... :rolleyes:
Tackar för din feedback och jag ska vidarebefordra den!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion