Forum > Demolåtar
Bubben Band - Mama's got a lover (Lou Reed-cover)
Fuzzbub:
--- Citat från: Asti skrivet 09.11.2017, 10:47:08 ---Kände inte heller igen låten! Lou Reed har aldrig berört mig speciellt...
Snygg ljudbild och kan väl hålla med space ang botten och kör.
Guran med licks, som kommer igång på slutet, kunde gärna också
dykt upp lite oftare tidigare i låten! Snygga gitarrsounds och bra sång.
Skön lyssning med fin live-känsla!
/Asti
--- Slut citat ---
En kompis som är ett stort fan hade också det svårt att placera denna, eftersom den är på ett av hans "sämre" album så det är inget att skämmas för Asti! :) Dock tycker jag att du ska sondera lite i Lou Reed-terrängen för det finns mycket bra. Senare halvan är ganska städad i jämförelse med tidiga saker.
Tack för bra synpunkter! Har försökt att få till lite mer botten och dragit ner på kören, det passade bättre. Gitarrfnul innan slutsnubblandet ska jag tänka på. Har dragit ner på reverb också för det ska inte vara för mycket livekänsla men det blir gärna det då jag håller på. :) /Fuzz
--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2017, 12:29:00 ---Gillar mixen, nästan lite för ren för att vara Lou Reed i ett jam i en källare nånstans.
Skönt att höra bra basspel i låten, helt i min smak!
--- Slut citat ---
Tack Maxen. Hans senare grejor är ganska städade men jag gillar egentligen mest att det är lite hur-som jag också.
Kul också att du gillar basliret - det är ju jag som snubblar på! :) Vi får se om IKEN hakar på på denna dock. Gillar hans lir. /Fuzz
MaxB:
Bra basspel. Tyckte han var väldigt städad här...
Det förklarar saken.
Fuzzbub:
Sådär! Vår egen IKEN har nu lagt sin magi på låten och den återfinns uppe i trådstarten.
Jag diggar skarpt hans oåterhållsamma omisskännliga bas-spel, fast just på denna vet jag inte om det funkar, trots att jag bad honom att gå lös på sitt vanliga karakteristiska sätt. Jag känner mig gemen och skittaskig som ens funderar på det sättet och inte slänger in hans version direkt. :mellow: "Problemet" för mig ligger i att Lou Reed ska vara lite mossig och repetitiv men att det gode IKEN är väldigt långt från det.
Fast jag är intresserad vad församlingen tycker om det (och annat som församlingen kan väntas tycka i övrigt såklart).
/Fuzz
spacetrucker:
Som jag tidigare skrev har jag aldrig egentligen lyssnat på Lou Reed så jag vet inget om hur basgitarren låter på hans låtar... För mig funkar detta kanon bra :D. Pricken på i'et.
//Space
MaxB:
Utan att tänka på Lou Reed tycker jag att nya basen är bra på låtmaterialet.
Det är en del i en stadig ryggrad, tycker jag. Men jag gillade ju ditt basspel också... :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida