Forum > Demolåtar
Bubben Band - Mama's got a lover (Lou Reed-cover)
Fuzzbub:
Då jag fortfarande har torka på egna alster satte jag mig med en gammal favorit och gjorde en låt från hans mindre omnämnda album, "Mistrial" från 1986. Det finns ett par bra låtar men den gode Lou beslutade sig för att spela alla gitarrer själv och ha programmerade trummor på varenda låt och dessa beslut kanske inte var till fördel men ger ju en känsla som man antingen gillar eller inte. :)
Den här låten är enkel men svår att få till känslan i (för mig alltså) men jag är ändå rätt nöjd själv trots allt. Alla åsikter och tips emottages dock tacksamt!
Titel:Mama's Got A Lover
Artist: Fuzzbub
Text & Musik: Lou Reed
Längd: 4:09
År: 2017
https://soundcloud.com/fuzzbub/bubben-band-mamas-got-a-lover
Alternativ basist (IKEN) nedan:
spacetrucker:
Jag har aldrig egentligen lyssnat på Lou Reed så denna låt var helt obekant för mig så jag måste ju kolla orginalet på Youtube...
Din version låter OK om änn lite tunn i bottnet kanske (baskagge/bas)... smaksak... Liret låter bra likaså sången. "Mama's got a lover" kören kunde kanske ha lite mindre volym.
//Space
Fuzzbub:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.11.2017, 11:54:52 ---Jag har aldrig egentligen lyssnat på Lou Reed så denna låt var helt obekant för mig så jag måste ju kolla orginalet på Youtube...
Din version låter OK om änn lite tunn i bottnet kanske (baskagge/bas)... smaksak... Liret låter bra likaså sången. "Mama's got a lover" kören kunde kanske ha lite mindre volym.
//Space
--- Slut citat ---
Tack för nyttigt tyck Space. Har uppdaterat med dina synpunkter i åtanke. För basigt nu?
Lou Reed (och Velvet Underground) har väldigt mycket som är bra och förtjänar ett par chanser. Har du Spotify kan du lyssna lite här:
https://open.spotify.com/user/fuzzbub/playlist/2lOg5LJPNI1gYfk9edQj3O
/Fuzz
Asti:
Kände inte heller igen låten! Lou Reed har aldrig berört mig speciellt...
Snygg ljudbild och kan väl hålla med space ang botten och kör.
Guran med licks, som kommer igång på slutet, kunde gärna också
dykt upp lite oftare tidigare i låten! Snygga gitarrsounds och bra sång.
Skön lyssning med fin live-känsla!
/Asti
MaxB:
Gillar mixen, nästan lite för ren för att vara Lou Reed i ett jam i en källare nånstans.
Skönt att höra bra basspel i låten, helt i min smak!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida