Forum > Demolåtar

Bubben Band - Mama's got a lover (Lou Reed-cover)

<< < (4/4)

badlands:
Hmmm.... IKEN i all ära men det här inte hans grej.

Du kan ju alltid bli bassist i mitt band Fuzzen  :D

Fuzzbub:

--- Citat från: badlands skrivet 27.11.2017, 10:24:46 ---Hmmm.... IKEN i all ära men det här inte hans grej.

Du kan ju alltid bli bassist i mitt band Fuzzen  :D

--- Slut citat ---

Jag är lite på ditt spår ang. den gode IKEN.  Får fixa nåt nytt för honom att lägga bas på tror jag.  :)

Ang. basist, javisst - hur mycket är ersättningen?  ;)    /Fuzz

badlands:

Ersättning??? Du får spela bas, bära prylarna, köra turne-bullen..... Fair deal ?

Burnin_Sven:
Bra låt. Ganska långt ifrån tidiga Velvet Underground ändå som var väldigt slamriga och just underground. Kommer ihåg det gröna live dubbelalbumet som kunde vara lite svårlyssnat, tror jag fortfarande har det nånstans.

Fuzzbub:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 27.11.2017, 17:36:06 ---Bra låt. Ganska långt ifrån tidiga Velvet Underground ändå som var väldigt slamriga och just underground. Kommer ihåg det gröna live dubbelalbumet som kunde vara lite svårlyssnat, tror jag fortfarande har det nånstans.

--- Slut citat ---

Bara att någon nämner Velvet Underground här på KR ger många pluspoäng i min bok.   Gillar dom skarpt men även mycket av Lou Reeds karriär efteråt även om det låter annorlunda.  Tidiga Lou Reed är det mer ös i.    Har du inte hört "Rock'n'Roll Animal" live från -74 så rekommenderar jag den.  Ett jäkla ös.   /Fuzz

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion