Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perre - 50 yards away - Klar

<< < (4/5) > >>

Henric:
Bitvis bra låt, bitvis låter det lite som man kastat in ackord på måfå! Sångljudet tycker jag är bra och ligger väl framme i ljudbilden, partiet med elgitarr är snyggt, i början tycker jag syntljuden är obehagligt torra, sången upplever inte jag som trevande, får lite Leonard Coen vibbar faktiskt! Text och artikulering är bra! Jag tror att harmoniseringen av låten (som jag bitvis kan uppleva lite påhittad eller konstigt) får som följd att även melodin uppfattas så! Hi-haten kan jag uppleva lite stark och i behov av lite variation!

Sen är det ju med musik som med kvinnor.....vissa gillar tjocka, vissa gillar smala!  :rolleyes:

Mvh Henric

Eddi:
Var var du under röstningen till Festivalen :lol:
Tack för dina ord (äntligen någon som fattar något) -typ.

Jo harmoniseringen var nog lite underlig men det var med fullaste flit. och skoj att du uppskattar guran också.
Tack för lyss o tyck Henric :D

Henric:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.10.2017, 01:44:03 ---Var var du under röstningen till Festivalen :lol:
Tack för dina ord (äntligen någon som fattar något) -typ.

Jo harmoniseringen var nog lite underlig men det var med fullaste flit. och skoj att du uppskattar guran också.
Tack för lyss o tyck Henric :D

--- Slut citat ---

Jag har den bestämda uppfattningen att det går inte/man ska inte tävla i musik och deltar därför inte i festivaler, lyssnar heller inte på melodifestivaler, idol och annan dynga på TV:n!  :wacko:

Marruschkka:

--- Citat från: Asti skrivet 14.10.2017, 11:17:19 ---"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med. Tyvärr är det rätt surt i sången. Inte heller trakterad av att göra en bättre version, ingen skugga över framförandet i övrigt dock.  Kör hårt :-)

/Marre

Eddi:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.11.2017, 20:02:51 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.10.2017, 11:17:19 ---"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med. Tyvärr är det rätt surt i sången. Inte heller trakterad av att göra en bättre version, ingen skugga över framförandet i övrigt dock.  Kör hårt :-)

/Marre

--- Slut citat ---
Varför drar du ner Asti till din låga nivå? Jag är övertygad om att du får medhåll av alla att ingen vill höra dig misshandla min låt som du inte förstår harmonierna av över huvud taget. Håll dig till discolåtar där din sura stämma som nått bästföredatum för länge sedan dränks i musiken. Vore tacksam om du lät bli onödiga kommentarer i mina trådar, jag håller mig långt från dina trådar - respektera det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion